Social media marketing jest niebywałą szansą na zaistnienie w Internecie dla małych firm, których nie stać na zaawansowane działania marketingowe jak np. skuteczne pozycjonowanie.
Jednak żeby promocja naszej firmy w sieci mogła zadziałać, trzeba być kreatywnym, budować przeróżne relacje, czasem niebezpośrednie.
1.Inwestuj w niszowe społeczności – łatwo jest skorzystać z dobrze znanych olbrzymich serwisów społecznościowych, ale czy warto porzucić wszystkie mniejsze platformy? Dla wielu małych i średnich przedsiębiorstw jest to błąd. Duże serwisy owszem mają do zaoferowania dużą liczbę odbiorców, ale również konkurencji. Dobry sposobem na zaistnienie na początku jest dotarcie do małej, bardzo określonej grupy odbiorców, przykładem może być założenie konta na Flickr. Można zapraszać ludzi o podobnych zainteresowaniach, zachęcać ich do zostawiania komentarzy itd.
2.Zamieszczając artykuły lub posty pamiętaj o kreatywności oraz regularności – są to dwie najważniejsze rzeczy przy prowadzeniu aktywnego konta na jakimś serwisie. Przełam bariery, czasem coś zupełnie niestandardowego, bądź stricte nie związanego z twoją działalnością może wywołać lawinę zainteresowania.
3.Wysyłaj zaproszenia do zupełnie obcych ludzi – czasami dzięki takim znajomościom, twoja lista znajomych, w świetle potencjalnych dyskusji, wymiany informacji, kontaktów mogą zaowocować tzw insight. Szukaj ludzi o podobnych zainteresowaniach, bądź tu już bardziej wnikliwie – osób, które np. zgłosiły się do udziału w jakimś event’cie w pobliżu np. twojego sklepu, zakładu etc. Wysyłaj im ofertę czy kupony na zniżki w tym czasie.
4.Oceniaj, krytykuj, wypowiadaj się – ze zwiększającym się zainteresowaniem recenzowania stron takich jak Yelp, Trip-Advisor, Urbanspoon i wielu innych, pamiętaj aby zapewnić swojej firmie odpowiednią opinię. Możesz zdać się na marketing szeptany.
5.Kup małą kamerę i nagrywaj filmy – ludzie uwielbiają różnego rodzaju nagrania i bardzo chętnie się nimi dzielą ze znajomymi.
Małe firmy powinny zwracać przyciągać uwagę klientów bardzo unikalnymi i oryginalnymi działaniami marketingowymi w sieci. W końcu każdy może mieć konto na Facebook’u i pisać jakieś treści, linkować czy komentować, ale trzeba to robić odważnie i pomysłowo!
UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.