internetWiele uwagi poświęca się w ostatnich latach zagadnieniom reklamy w internecie, co jakiś czas słyszy się informacje, wg których coraz znaczniejsza część budżetów przeznaczanych na promocję przypada na sieć. W Wielkiej Brytanii, wg prognoz już w tym roku stanie się ona najważniejszym medium reklamowym, wyprzedzając telewizję. W tym miejscu rodzi się pytanie o przyczyny tego procesu.

Według raportu firmy Gemius, pod koniec 2008 roku z internetu korzystało 44% Polaków w wieku powyżej 7 lat, w tym 89% osób w wieku 16-24 lata, 73% w wieku 25-34 lat i 59% w wieku 35-44 lat. Widać więc, że są to ludzie stosunkowo młodzi, a wraz ze wzrostem wieku udział ten spada, dodatkowo warto zwrócić uwagę na to, że z internetu korzystają prawie wszystkie osoby z wyższym wykształceniem, a im jest ono niższe, tym mniej jest w takich grupach ludzi podłączonych do sieci. Istotne jest również to, że spośród internautów 52% ocenia swoje warunki materialne jako dobre, podczas gdy tak samo twierdzi jedynie 22% osób z internetu nie korzystających. Wraz z upływem lat internauci „będą się starzeć” i zwiększać swój udział w poszczególnych grupach wiekowych. Przewiduje się, że w najbliższej przyszłości ogólny odsetek Polaków korzystających z sieci będzie nadal rósł (w 2007 roku wzrost o 13%). Dane te szczególnie ciekawie wyglądają w zestawieniu z informacjami dotyczącymi mediów tradycyjnych, których udział w rynku, jeśli już się zwiększa, to zwykle mniej dynamicznie niż w przypadku sieci.

Jak widać, dzięki internetowi możliwe jest dotarcie do interesującej grupy docelowej, osób stosunkowo młodych, wykształconych i dobrze zarabiających, czyli dla reklamodawców bardzo atrakcyjnych. Specyficzne są również nawyki zakupowe internautów, np. w Wielkiej Brytanii większość osób chcących dokonać zakupu w tradycyjnym sklepie, szuka najpierw informacji o produkcie internecie. W Polsce natomiast ponad 50% użytkowników sieci przed dokonaniem transakcji sugeruje się opiniami innych klientów zamieszczonymi na stronach WWW. Widać więc jak duże znaczenie dla decyzji konsumentów ma to, co o danym produkcie można znaleźć w internecie.

O autorze

Lubię pisać... żeby jeszcze być czytanym...

UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:

» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.