W jaki sposób sprzedać produkty i usługi naszej firmy? To pytanie na które odpowiedzieć muszą sobie właściciele firm i przedsiębiorstw. Bez odpowiedniej promocji firma skazana jest na porażkę lub co najwyżej na stagnację (sprzedaż produktów stałym klientom firmy). W jaki sposób więc trafić do osób zainteresowanych naszymi produktami?
Wiele osób stawia na sprawdzone przez lata metody i wybiera reklamę poprzez ulotki, w prasie, radiu lub telewizji. Powyższe metody promocji zostały ułożone od tych wymagających najmniejszych nakładów do tych, które potrzebują naprawdę dużego zaplecza budżetu. Załóżmy że firma skorzysta z którejś z powyższych metod promocji. Jej przekaz reklamowy trafi do pewnej grupy osób. Osób niekoniecznie zainteresowanych danym produktem lub usługą. Może się więc okazać, że wcale niemałe środki reklamowe przeznaczone na promocję zostaną tak naprawdę zmarnowane (nie przełożą się na wzrost zysków firmy).
Zupełnie inaczej sprawa ma się z reklamą internetową. Popularna e-reklama czyli reklama w sieci, a w szczególności reklama w wyszukiwarkach może przynieść naprawdę olbrzymie efekty przy jednoczesnych małych nakładach finansowych. W jaki sposób? Otóż reklama w wyszukiwarkach opiera się o hasła wpisywane przez użytkowników. Kiedy użytkownik, korzystając z najpopularniejszej obecnie na polskim rynku wyszukiwarki Google, wpisuje hasło, znaczy to że poszukuje danego produktu lub usługi. Jeżeli wcześniej zdefiniowaliśmy tego typu wyszukiwane przez użytkowników słowa kluczowe w naszej kampanii w wyszukiwarce internetowej to w chwili wpisania ich przez użytkownika, otrzyma on oprócz naturalnych wyników wyszukiwania, również reklamy związane z danym hasłem.Istnieje więc duża szansa, że zaciekawiony tekstem reklamowym, kliknie w reklamę i odpowiedzi witrynę z produktem którego szuka. Stąd już tylko krok, aby jego wizyta przełożyła się na faktyczną sprzedaż naszych produktów i usług.
Na koniec warto jeszcze wspomnieć o zalecie reklamy internetowej jaką jest niewątpliwie rozliczanie się za kliknięcia. Oznacza to że reklamodawca płaci jedynie za kliknięcia i wejścia na swoją stronę, nie zaś za samo wyświetlenie reklamy. Jest to dużo bardziej przyjazny model rozliczenia dla reklamodawcy niż w przypadku wspomnianych na początku artykułu mediów. Pozwala on też wykupić określoną pulę kliknięć na którą stać reklamodawcę. Reklamodawca może dowolnie regulować poziom kampanii i np. kupić 100 lub 10 000 kliknięć w zależności od budżetu jakim dysponuje.
Trafianie do osób zainteresowanych danych produktem/usługą i możliwość dowolnej regulacji kampanii w wyszukiwarkach, to niewątpliwie dwie podstawowe cechy, które sprawiają że warto zainteresować się tematem ereklamy, a w szczególności reklamie w wyszukiwarkach internetowych.
UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.
Wszystko fajnie z płatnościami za kliknięcia , ale jest jedno niebezpieczeństwo. Tylko co jak konkurencja zechce zrobić nam psikusa i zacznie klikać na maksa. Z takich wejść będzie zerowy pożytek, a kasa szybko się skończy. „Życzliwych” inaczej w sieci nie brakuje.