Jest taki bardzo już brodaty dowcip o Żydzie, który bardzo chciał wygrać na loterii. Chodził więc codziennie do synagogi i modlił się, Boże, spraw bym wygrał, jestem dobrym i bogobojnym Żydem, spraw bym wygrał. I tak się tym Bogu naprzykrzał, że w końcu, któregoś dnia rozległ się głos z nieba, Icek, ty daj mi szansę, kup wreszcie los!
Podobnie jest ze sprzedażą. Trzeba dać szansę naszemu towarowi by się sprzedał. Głównym powodem słabego zbytu natomiast jest brak zainteresowania produktem, który oferujemy. Dotyczy to tak wielkich firm oferujących swoje produkty za pośrednictwem ogłoszeń w Internecie czy gazetach jak i nas, w większości drobnych detalistów. Duża konkurencja i wielu sprzedających oferujących podobny towar sprawiają, że potencjalny nabywca najczęściej przegląda tylko ogłoszenia bliżej zapoznając się jedynie z wybranymi, z takimi, które zwrócą jego uwagę. To my jako sprzedający mamy zadbać by przyciągnąć uwagę potencjalnego klienta właśnie do naszej oferty, nie łudźmy się, że atrakcyjność naszego towaru lub jego jakość przemówią same za siebie i wszelka reklama będzie zbędna. Ludzie lubią czytać dobre opowiadania, opowiedz im historię o produkcie, który chcesz sprzedać.
Aby Twój odbiorca zainteresował się treścią Twojego przekazu najpierw musisz zaintrygować go formą. Zamieść nagłówek. Napisz go kolorową lub pogrubioną czcionką, nie przyciąga wzrok i uwagę. Sformułuj go tak, by Twój potencjalny kontrahent zainteresował się ciągiem dalszym Twojej oferty, niech rozbudzi jego ciekawość, niech poczuje, że chce dowiedzieć się więcej.
Swoje ogłoszenie napisz zwięźle, komunikatywnie. Używaj prostych słów, niezbyt długich zdań. Przedstaw swój produkt w korzystnym świetle ale nie przesadzaj z superlatywami. Opisz towar dokładnie, upewnij się, że zamieściłeś wszelkie ważne informacje takie jak wymiary, zastosowanie, kolor, stan, rok produkcji, termin ważności. Koniecznie też dołącz przynajmniej jedno duże i wyraźne zdjęcie przedmiotu, który chcesz sprzedać.
Jeśli to możliwe przedstaw swoje referencje, zapewnij potencjalnego nabywcę, że jesteś godnym zaufania kontrahentem. Twoja wiarygodność potwierdzona na przykład opiniami poprzednich klientów z pewnością zachęci go do nabycia interesującego go przedmiotu właśnie u Ciebie.
O autorze
Dobre artykuły tematyczne, ciekawe informacje.UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.