Ostatnia dekada to dynamiczny rozwój internetu i metod komunikacji z nim związanych. Nie trudno jednak zauważyć cichej rewolucji, jaka dokonuje się w handlu i to zarówno detalicznym jak i hurtowym.
Internet rozwija się nieustannie i gołym okiem widoczny jest wzrostowy trend wśród kupujących i co za tym idzie sprzedających za pośrednictwem internetu.
Ilość powstających sklepów internetowych może przyprawić o zawrót głowy, a te nowo powstałe oferują nam dosłownie wszystko, kusząc przy okazji niskimi cenami i krótkimi terminami realizacji.
Jak jednak wybić się z tej masy konkurencji. Co zapewnia sukces? Jaką rolę w finalnym wyniku biznesowym pełni profesjonalne oprogramowanie sklepu internetowego?
Trudno nie zdawać sobie sprawy, że czynników decydujących o sukcesie bądź porażce sklepu internetowego może być bardzo wiele. Poniżej kilka najważniejszych czynników sprzyjających sukcesowi e-bizbnesu:
-
dobry asortyment w ciekawych cenach
-
doskonała obsługa przed i posprzedażna
-
widoczność w wyszukiwarkach lub reklama internetowa
-
wydajne i wygodne oprogramowanie sklepu internetowego
O ile pozostałe tematy nie budzą chyba żadnych wątpliwości, to chciałbym się skupić na często pomijanym, a moim zdaniem niezwykle ważnym czynniku, czyli oprogramowaniu sklepu internetowego. Jest to podstawa, którą dość trudno zmienić po dokonaniu wyboru, lub raczej jest to możliwe, ale raczej czaso- i koszto-chłonne.
Błyskawicznie wzrastająca liczba sklepów internetowych skutkuje poszerzeniem oferty towarów usług dostępnych w sieci. Sklepy internetowe i ich operatorzy oferują nam dosłownie wszystko, zachowując przy tym konkurencyjne ceny. Wyścig jaki toczy się każdego dnia w świecie e-biznesu, ma na celu pozyskanie i związanie ze sobą klienta. Wielu sprzedawców przekonało się, że chcąc podejść do tematu z pełnym zaangażowaniem i profesjonalizmem, należy już na początku zainwestować w profesjonalne oprogramowanie sklepu internetowego, które będzie nas wspierać przez dłuższy okres czasu.
Polski rynek internetowy zapewnia szeroki wybór oprogramowania sklepów internetowych. Jak jednak w tym gąszczu odnaleźć najlepsze rozwiązanie? W jaki sposób przekonać się co do partnera?
Dobrym pomysłem jest przejrzenie portfolio oraz referencji jakie posiada firma (oceniany partner biznesowy).
Portfolio pozwala nam na przekonanie się jak i czy wykonane sklepy internetowe działają, natomiast referencje dość dobrze obrazują sposób w jaki będzie układać się nasza współpraca. Dodatkowo portfolio pozwoli nam określić doświadczenie naszego przyszłego partnera. Dodatkowo nie da się ukryć, że podglądanie konkurencyjnych sklepów wykonanych przez naszego partnera, jest niewyczerpalną bazą pomysłów i rozwiązań, które powinny znaleźć się w naszym sklepie internetowym.
Drugim krokiem jest zapoznanie się z demo i określenie jakie możliwości posiada sklep. Warto skupić się na trzech najważniejszych czynnikach:
-
opis produktów (edycja, zdjęcia, informacje słownikowe, powiązania między produktami
-
obsługa i realizacja zamówień
-
edycja treści w sklepie (informacji)
Te trzy czynniki będą decydowały o tym czy uda nam się odnieść sukces w branży oraz czy obsługa sklepu nie będzie nastreczac nam trudności na codzień.
Niezwykle istotny, z punktu widzenia klienta jest także fakt, żeby firma wdrażająca oprogramowanie sklepu internetowego zadbała o każdy szczegół i zechciała wysłuchać zarówno obaw, pomysłów (choćby niedorzecznych) i oczekiwań klienta. Wiele spraw można wyjaśnić w kilka minut i odrzucić pomysły nietrafione lub też zbyt kosztowne w finalnej realizacji.
Jeśli nasz wybór okaże się trafny to otrzymamy system zapewniający wygodną konfigurację i możliwość przystosowania do niemal każdego asortymentu. Dzięki temu nasz sklep nie będzie szablonowy i podobny do tych, które są już na rynku, a to pozwoli wyróżnić się na tle całej branży. Dobrze przygotowany sklep internetowy będzie przyciągał oryginalnością i przejrzystością w prezentowaniu oferty.
Mimo, że nie jest to proste, to wybór profesjonalnego programu sklepu internetowego oraz odpowiedzialnego i rzetelnego partnera, który zajmie się jego wdrożeniem, wbrew pozorom sprzyja zmniejszeniu i ustabilizowaniu kosztów związanych z uruchomieniem sklepu.
Sklep internetowy stworzony dzięki takiemu podejściu to gwarancja sukcesu.
O autorze
Od 1999 mam związek ze światem internetu oraz tworzenia i promowania stron internetowych. Po pracy zajmuje się pisaniem i publikowaniem poradników dotyczących szeroko rozumianego SEO, e-commerce itp.UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.
Fajnie napisane. I tyle. Zdecydowanie zaciekawia i chciałoby się przeczytać „co dalej”. Bardzo lubię tego typu arty. Pozdro i powodzenia