Content marketing jest techniką marketingu polegająca na tworzeniu i rozpowszechnianiu istotnych i wartościowych treści, w taki sposób, aby przyciągnąć, zdobyć i zaangażować jasno określoną grupę docelową. Zasadniczo, marketing jest sztuką komunikowania się z obecnymi i potencjalnymi klientami. Ma to na celu dostarczenia istotnych informacji, dzięki którym kupujący jest bardziej świadomy, a przede wszystkim zadowolony z dokonanego zakupu. Istotą tej strategii partnerskiej jest wiara, że jeśli my, jako firmy, dostarczymy spójne informacje dla kupujących, ostatecznie zostaniemy wynagrodzeni ich lojalnością.
Content marketing jest używany przez niektóre z największych organizacji gospodarczych na świecie, ale także jest opracowywany dla przedsiębiorstw małych, a nawet jednoosobowych. Dlaczego? Ponieważ działa.
Określenie „Content marketing” dotyczy wszystkich inicjatyw marketingowych, które przekazują praktyczne i wciągające treści dla klientów lub potencjalnych klientów. W odróżnieniu od tradycyjnych metod sprzedaży treść zawiera informacje, którymi konsument jest rzeczywiście zainteresowany, oparte na konkretnych potrzebach, zainteresowaniach, stylu życia, czy czymkolwiek innym. Poprzez dostarczanie treści, które zazębiają się z potrzebami klienta w gruncie rzeczy budujemy z nim relacje oparte na zaufaniu, które ostatecznie prowadzą do zwiększenia lojalności wobec marki.
Content marketing jest używany w odniesieniu do prawie wszystkich działań marketingowych skupionych wokół tworzenia i udostępniania treści w celu zaangażowania konsumentów. Istnieje wiele strategii marketingowych, dzięki którym można promować produkty i usługi. Są to usługi mediów społecznych, blogi, informacje prasowe, zdjęcia, informacje graficzne, wideo, pokaz slajdów, muzyka, animacje. Techniki różnią się zależnie od produktu. W erze internetu, w której 70% konsumentów preferuje poznawanie firmy, produktów i usług poprzez artykuły, a nie reklamy, znaczenie content marketingu staje się wręcz kluczowe dla bytu każdej organizacji.
UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.