Napisanie dobrego listu motywacyjnego jest prawdziwą sztuką – i chociaż wiele wzorów na stworzenie takiego listu znajdziemy w m.in. w internecie – musimy pamiętać, że list odzwierciedla nas samych i często to właśnie po jego przeczytaniu pracodawcy decydują czy w ogóle są zainteresowani nami, jako przyszłymi pracownikami ich firmy. Pamiętaj, że do każdego CV wysyłanego do pracodawcy dołączamy standardowo list, ale już ten absolutnie nie może być jedną, szara kopią przesłaną do wszystkich firm, w których ubiegamy się o posadę. List motywacyjny musi być skierowany bezpośrednio to tej jednej firmy, w której zamierzamy podjąć pracę i być zwięzłym rozwinięciem naszego życiorysu – uzupełnionym o prezentację naszych najlepszych stron, zainteresowań i sukcesów.
List motywacyjny powinien konkretnie i krótko uzasadnić, dlaczego to my jesteśmy najlepsi na oferowane przez firmę stanowisko pracy i dlaczego w ogóle się o nie ubiegamy. Tworząc list – nie kopiuj CV, które też wysyłasz do pracodawcy – on naprawdę umie czytać, i z pewnością nie chciałby pięć razy dowiadywać się o tym samym, raz w sposób wypunktowany a raz pełnymi zdaniami. Bądź oryginalny, opisz swoje zainteresowania powiązane z nową pracą, doświadczenia (nawet te wakacyjne), itp. Koniecznie odwołaj się do wymagań zawartych w ofercie pracy. Pracodawca poszukuje osoby kreatywnej? Świetnie! Przecież jesteś kreatywny, wspomnij o swoim ostatnim pomyśle dla innej firmy, lub o własnym niezwiązanym z pracą. Pokaż się z dobrej strony!
Zakończenie listu motywacyjnego powinno być możliwie standardowe tzn. prosisz o rozmowę kwalifikacyjną, na której chętnie udzielisz rekrutującym dodatkowych informacji o sobie, odpowiesz na dodatkowe pytania, itp. Jeśli cokolwiek załączasz do listu motywacyjnego (np. dyplom z konkursu „Najlepszy w sieci ” itp. – nie zapomnij pod listem dopisać wyraźnie załączników – będziesz miał większą pewność, że nie zaginą a i pracodawca spojrzy na to lepszym wzrokiem.
Obowiązkowo podpisz list własnoręcznie (nie komputerowo!) i zakończ jednym ze zwrotów grzecznościowych „Z poważaniem”, „Z wyrazami szacunku” itd.
UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.
fajny art. dobre porady dla początkującego człowieka biznesu