Bardzo dobrym sposobem na promocję swojego serwisu internetowego oraz własnej firmy są linki sponsorowane umieszczane w wynikach wyszukiwania wyszukiwarek. Na polskim rynku największą popularnością cieszy się wyszukiwarka Google, z której korzysta aż 90% wszystkich polskich użytkowników wyszukiwarek internetowych. Z tego względu najkorzystniejsze jest wykupienie linków sponsorowanych właśnie tam. System zarządzający linkami sponsorowanymi w Googlach nazywa się Adwords. Jeśli nie jesteśmy w stanie osiągnąć wysokich pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwania pod pożądaną frazą, a zależy nam by dotrzeć do klienta wpisującego właśnie te słowo, możemy skorzystać z Adwords i linków sponsorowanych. W niektórych przypadkach okazuje się, że jest to tańsza metoda, a już na pewno szybsza, bo całą kampanię linków sponsorowanych w Adwords możemy stworzyć praktycznie w kilkanaście minut.
Jak dokładnie działa system Adwords?
Wprowadzając w wyszukiwarce słowo kluczowe np. „okna”, w centralnej części strony pojawiają się nam naturalne wyniki wyszukiwania, czyli witryny internetowe które algorytm wyszukiwarki uznał za najbardziej powiązane z wpisanym wcześniej słowem kluczowym. Natomiast po prawej stronie pojawiają się linki sponsorowane Adwords, tych witryn które wykupiły możliwość wyświetlania się pod wpisaną frazą. Jeśli chodzi o opłaty za linki sponsorowane, to pobierane są one wyłącznie za „kliknięcie” w link, a nie za wyświetlenie się w wynikach wyszukiwania. Wysokość opłat zw daną frazę zależy od jej konkurencyjności, czyli im więcej osób wpisuje dane słowo kluczowe w wyszukiwarce oraz im więcej właścicieli witryn wykupuje link sponsorowany dla tej frazy, tym opłata za pojedyncze kliknięcie jest większa.
Konfiguracja kampanii
Podczas tworzenia kampanii linków sponsorowanych w Adwords, mamy do dyspozycji wiele różnego rodzaju zaawansowanych opcji, które mogą pomóc nam w dotarciu do pożądanej przez nas grupy osób. Jednak dla użytkowników mniej zorientowanych w temacie lub dopiero rozpoczynających swoją przygodę z Adwords, przygotowano możliwość wyboru prostszego w obsłudze panelu administracyjnego „dla początkujących”. Istnieje także możliwość wyświetlania linka sponsorowanego tylko dla internautów z wybranego województwa. Można również skonfigurować swoją kampanię Adwords w ten sposób aby link do promowanej witryny pojawiał się w wybranych dniach tygodnia, a także w wybranych przez nas godzinach. Możemy także ustawiać różnego rodzaju limity, jak np. limit wyświetleń w trakcie jednego dnia itp.
Podsumowując kampanie linków sponsorowanych, są bardzo dobrym sposobem na zaistnienie w sieci nowych serwisów internetowych, jak i docieranie do coraz większej liczby użytkowników przez witryny istniejące już od pewnego czasu w sieci. Główną zaletą systemów takich jak Adwords w wyszukiwarce Google, jest fakt, że wykupując reklamę istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo że trafi ona do tej grupy osób która poszukuje oferowanych przez nas usług.
O autorze
interesuję się sportem, moją pasją jest siatkówka, lubię jeździć na rowerze, a wolnych chwilach relaksować się przy dobrej muzyce oraz kawie...UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.