Zanim copywriter napisze pierwsze zdanie oferty, to musi mieć wiedzę na temat:
– celu oferty
– co jest grupą docelową
– produktu albo usługi
Cel oferty – czyli co chcesz osiągnąć? Co potencjalny klient ma zrobić po przeczytaniu oferty? Nie musi to być od razu sprzedaż, ale np. prośba o wysłanie broszury, telefon do ciebie, umówienie się na spotkanie itd.
Jeśli copywriter wie dużo na temat twojej grupy docelowej, to łatwiej mu jest stworzyć ofertę, która będzie skuteczna.
Im bardziej szczegółowa jest ta wiedza, tym wyższa zwykle skuteczność pisanej oferty.
Jedna rzecz to określić grupę docelową, a druga to zdobyć na jej temat jak najwięcej informacji. Nie jest to bardzo łatwe, ale też nie musi wymagać wielkich kosztów – co jest dobrą wiadomością dla małych firm.
Żeby poznać grupę docelową, copywriter powinien wczuć się w jedną z osób tej grupy. Jeśli kiedyś spuściłeś z oczu dziecko (przyjaciela, kota albo psa) i nie mogłeś go znaleźć, to pewnie próbowałeś domyślić się gdzie poszło – możliwe, że starałeś się myśleć w taki sposób, w jaki mogło myśleć dziecko.
Mniej więcej na tym samym polega „domyślanie się” potrzeb, jakie może mieć grupa docelowa dla produktu/usługi.
Zwykle trzeba:
– Czytać gazety, czasopisma, książki, które czyta grupa docelowa.
– Oglądać filmy, programy telewizyjne.
– Tak samo postępować w przypadku programów radiowych.
– Mieć kontakt z osobami, które mogą być potencjalnymi klientami.
– Analizować reklamy i oferty firm konkurencyjnych.
Copywriter musi też wiedzieć niemal wszystko na temat produktu/usługi, dla których pisze ofertę. Powinien zadawać pytania typu:
– Co to jest? Z czego ten produkt jest zrobiony?
– Dlaczego został stworzony albo wymyślony?
– Skąd się wziął?
– Od kiedy jest na rynku? Kiedy został wymyślony?
– Jakie korzyści wynikają z posiadania produktu?
UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.