Napisanie dobrej oferty wymaga od copywritera wygrzebania wszelkiego rodzaju faktów i szczegółów związanych z reklamowanym produktem (albo usługą). Musi to zrobić przed rozpoczęciem pisania oferty.

Czasami może wydać się to zadziwiające, ile przynosi wnikliwa analiza nudnego i – wydawałoby się – mało oryginalnego produktu. Każdy produkt – nowy czy stary – ma zwykle nieprzewidziane wcześniej, często zaskakujące i niewykorzystane możliwości promocji i reklamy.

Badania rynku i wszelkie materiały, jakie na temat produktu/usługi nagromadził reklamodawca, mają wielkie znaczenie dla copywritera. Większość nudnych faktów, z których składają się materiały marketingowe powinna dać się „przetłumaczyć” na ciekawszy i bardziej przekonujący język copywritingu. Na język, który sprzedaje.


Dobrym pomysłem jest analizowanie produktów i usług konkurencyjnych firm i ich ofert. Nie chodzi jednak o to, by wykorzystać jakiekolwiek pomysły konkurencji. Chodzi o to, by znaleźć coś, co wyróżniałoby na jej tle opisywany produkt. Analiza tego typu polega na porównaniu konkurencyjnych produktów i wyszukaniu zalet, które można przedstawić w ofercie.

Jednym z zadań copywritera jest jak najpełniejsze przeanalizowanie produktu. Następnie fakty na temat produktu (które zebrał copywriter) muszą zostać „przetłumaczone” na język korzyści.

UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:

» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.


Inne artykuły użytkownika