Copywriting nie polega wyłącznie na tworzeniu dobrego tekstu reklamowego. Copywriter musi pamiętać także o dobrych zdjęciach w reklamie/ofercie. Wg badań zdjęcia ludzi (szczególnie dzieci), a także zwierząt najlepiej przyciągają wzrok. Zauważono, że jedno duże zdjęcie jest skuteczniejsze niż kilka mniejszych.
Jak można się domyślać zdjęcia dzieci przyciągają szczególnie uwagę kobiet. Czyj wzrok przyciągają zdjęcia kobiet w reklamach? Jak się okazuje – inne kobiety. Podobnie jest w przypadku mężczyzn – to najbardziej mężczyźni przyciągają wzrok mężczyzn.
Badania Instytutu Gallupa na ok. 30 tysiącach czytelników 20 czasopism pokazują, że oglądają oni najchętniej:
1. zdjęcia dzieci,
2. zdjecią z grupą dorosłych,
3. zdjęcia dotyczące sportu,
4. zdjęcia, na których znajdują się zwierzęta,
5. krajobrazy.
Zwykle najlepsze są zdjęcia, na których wykonywana jest konkretna czynność i na których coś się dzieje. Zdjęcia statyczne odbierane są zazwyczaj jako nieciekawe.
Jeśli zdjęcie w twojej reklamie przedstawia produkt, to przyciągnie ono skuteczniej uwagę, jeśli pokażesz jak ktoś go używa (i oczywiście ma z tego jakieś korzyści).
Co innego zobaczyć zdjęcie, na którym kobieta (lub mężczyzna) korzysta z odkurzacza, a co innego zobaczyć nudne zdjęcie, na którym jest sam odkurzacz, który nic nie robi.
Inaczej będą wyglądały koszula, garnitur albo krawat, jeśli zobaczymy je na kimś, kto nie tylko się uśmiecha, ale także wygląda na kogoś inteligentnego, przystojnego i odnoszącego sukcesy.
Dotyczy to właściwie każdego produktu… zaczynając od mebli i dywanów, a kończąc na książkach, telewizorach i kosmetykach.
Zdjęcia w copywritingu mają przede wszystkim przyciągać uwagę, więc niech będą jak najbliżej nagłówka i początku oferty.
UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.