Od jakiegoś już czasu firmy dobrze rozumieją, że reklama w internecie w kilku punktach ma wyraźną przewagę nad reklamą w tradycyjnych mediach. Po pierwsze zaletą reklam internetowych jest ogromny zasięg. Bo przecież mowa nie o objęciu zasięgiem województwa czy nawet kraju, ale całego świata.
Kluczem jest tylko dobranie formy reklamy i strony internetowej do konkretnego produktu. Po drugie taka reklama daje nieopisane szanse na poszerzenie grona klientów o osoby, które na daną stronę trafiają zupełnie przypadkowo. Nie wolno pominąć potencjalnych partnerów biznesowych, którzy reklamę taką obejrzą. Reklamy pojawiają się zarówno na własnych stronach internetowych firm jak i na ogólnodostępnych portalach czy wyspecjalizowanych vortalach internetowych. Oczywiście poszczególne, nazwijmy to, nośniki reklamowe, różnią się jakością wykonania, ilością i charakterystyką głównego odbiorcy i do tego wszystkiego przedsiębiorca musi się odpowiednio dostosować, dopasowując, modyfikując i poprawiając swoje reklamy. Pominięcie internetu jako medium jest może wykonalne, choć trudne, i niemal zawsze zupełnie nieopłacalne, ponieważ zamyka drogi na nowe rynki i nowe możliwości sprzedaży.
Nie od dziś wiadomo, ze jednym ze sposobów na zwiększenie skuteczności reklamy wizualnej jest jej lepsze uwidocznienie. W przypadku gazet efekt ten osiąga się przez proste powiększanie ramki, w wypadku billboardów – zmianę miejsca ekspozycji czy opracowanie lepszej kolorystyki. Natomiast jeśli chodzi o marketing internetowy tradycyjne metody zawodzą. Tu w sukurs przedsiębiorcom przychodzą profesjonalne firmy zajmujące się pozycjonowaniem stron internetowych. Jako pozycjonowanie rozumie się ogół działań mających na celu zwiększanie częstości unikalnych odwiedzin witryny internetowej. Dokonuje się tego przede wszystkim na dwa sposoby:
- Pierwszy polega na umieszczaniu możliwie dużej niezależnej liczby łącz do danego serwisu na różnych stronach internetowych
- Drugi, nie mniej ważny to dbanie o wysoką pozycję w wyszukiwarkach internetowych.
Cała sztuka polega na tym, aby Google zwróciło adres strony jak najbliżej początku listy, bo do adresów z jej końca nikt nie dociera. Pozycjonowanie stało się wysoce użyteczną umiejętnością dla osób zajmujących się e-marketingiem. Dobrze wypozycjonowana strona internetowa jest gwarantem większej ilości odwiedzin każdego dnia co sprawia, ze kwestia reklamowania się w internecie jest istotna, jeżeli pragniemy zyskać potencjalnego klienta.
UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.