Z roku na rok internauci coraz bardziej szczegółowo precyzują swoje zapytania w wyszukiwarkach. Tak jak kiedyś chcąc kupić książkę wpisywało się np. „księgarnia” lub „książki„, tak teraz dominuje wyszukiwanie konkretnych tytułów książek. Ze względu na to, w coraz większej ilości przypadków mało opłacalne stało się standardowe pozycjonowanie na kilka/kilkanaście wybranych z góry fraz. Narodziło się tzw. pozycjonowanie szerokie, które skupia się w ogromnej mierze na pozycjonowaniu tzw. długiego ogona (long tail).
Pozycjonowanie szerokie ma swe uzasadnienie przede wszystkim w bardzo rozbudowanych serwisach, w których praktycznie niemożliwe jest wybranie tylko niektórych fraz do pozycjonowania, gdyż powinno ich być setki, a nawet tysiące. W przypadku wspomnianej księgarni większy ruch wygenerują tytuły książek aniżeli słowa ogólne takie jak „księgarnia„. To samo dotyczy różnorodnych sklepów internetowych, np. sklepów komputerowych, w których nie wystarczy wybić się na wysokie pozycje na rodzaje sprzętu (np. notebooki, laptopy, palmtopy), gdyż najwięcej ruchu przyniosą wysokie pozycje na konkretne modele, np. „Notebook TOSHIBA Satellite„.
Ogromne znaczenie ma tu jak najlepiej wykonana optymalizacja strony, gdyż to ona jest podstawą do dalszych działań. Należy więc zadbać o unikalną i bogatą w słowa kluczowe treść, w tytule w pierwszej kolejności zamieścić nazwę produktu/kategorii oraz dopilnować, aby nie umknął nam żaden detal. Kolejną sprawą jest linkowanie wewnętrzne, które – poprawnie wykonane – ułatwi dalszy proces pozycjonowania i sprawi, że nowo dodane produkty będą szybko indeksowane. Dopiero później myślimy o zdobywaniu linków, które w przypadku zwykłego pozycjonowania odgrywa główną rolę.
Pozycjonowanie szerokie to tak naprawdę wyciśnięcie maksimum możliwości promowania strony na wszelkie możliwe zapytania związane z oferowanymi produktami. Pozycjonowanie takie ma przynieść wysokie pozycje i wejścia z wyszukiwarek również na słowa kluczowe, o których pozycjoner nie pomyślałby nawet. Dlatego też pozycjonowaniem szerokim nie można nazwać pozycjonowania z góry określonych kilkunastu czy kilkudziesięciu słów kluczowych, aczkolwiek do rozliczeń finansowych potrzebny jest monitoring pozycji wybranych fraz, ewentualnie ruchu wygenerowanego z wyszukiwarek.
UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.
Teraz trzeba na bieżąco śledzić zmiany w sposobie wyszukiwania i dostosowywać się do nich 😉