Facebook to ścisła światowa czołówka jeśli chodzi o serwisy społecznościowe. Posiada on ponad 350 mln użytkowników na całym świecie. Miesięcznie publikuje się za jego pomocą ponad 1mld zdjęć i 10 mln filmów.

Facebook w Polsce

W Polsce możemy obecnie zaobserwować olbrzymią falę zainteresowania światowym gigantem. Swoje konto na Facebooku posiada już ponad 1,1 mln użytkowników, a polska społeczność rozwija się najszybciej na świecie – z dynamiką 33%! Jak wykorzystać to do promocji własnego serwisu internetowego bądź firmy? Portal udostępnia nam do tego celu dwa narzędzia.

Kampanie reklamowe Facebook

Kampanie reklamowe Facebook to w dużym stopniu tradycyjna forma reklamy internetowej, w ramach której otrzymujemy możliwość zaprezentowania naszej oferty użytkownikom serwisu. To co wyróżnia reklamy na Facebooku, to przyjazny system precyzyjnego targetowania. W ten sposób można dotrzeć do bardzo konkretnych grup klientów, zwiększając w ten sposób efektywność reklamy. Sprecyzowanie grupy docelowej kampanii reklamowej na Facebooku może obejmować następujące kryteria:

  • wiek
  • płeć
  • lokalizacja geograficzna
  • język
  • słowa kluczowe zawarte w profilu
  • wykształcenie
  • miejsce pracy
  • statusu związku

Profile publiczne w Facebooku

Bardziej nowatorskim sposobem promocji za pomocą Facebooka jest stworzenie profilu publicznego własnej strony czy firmy. Profil publiczny, określany również jako strona, fansite lub fanpage, to darmowy sposób na zaprezentowanie swojej oferty potencjalnym klientom. Dobrym przykładem przemyślanie prowadzonego profilu publicznego jest strona portalu firmy.net.
Firmy.net na Facebooku
Konstrukcja profili publicznych w znacznym stopniu sprzyja promocji. Takie funkcjonalności jak wysyłanie fanom aktualizacji (np. informacje o nowych wydarzeniach), możliwość zapraszania przez fana znajomych i rozbudowane statystyki skutecznie pomagają w zwiększeniu widoczności i rozpoznawalności naszej marki wśród użytkowników tego potężnego serwisu.

Podsumowanie

Facebook zdobył olbrzymią popularność na całym świecie, zmieniając przy tym sposób postrzegania relacji pomiędzy stronami www, a ich użytkownikami. Jego oszałamiająca kariera właśnie otacza swoim blaskiem polskich internautów. Warto zatem skorzystać z doświadczeń zaczerpniętych z zagranicznych rynków i zacząć budować swoją markę w tym portalu już dziś.

Ciekawe pomysły na wykorzystanie Facebooka do promocji znajdują się w slajdzie:

Więcej informacji: blog.gieldamediowa.pl/mozliwosci-reklamowe-na-facebook-u.html

UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:

» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.