W tym artykule postaram się już zakończyć przygodę z kwestią floty pod względem militarnym oraz historycznym. W ostatniej części opowiadałem o dziejach floty z lat 1500-1600. Nie przechodziłem dalej gdyż zabrakło mi czasu , jednak postaram się przedstawić najważniejsze fakty które rzucają światło na temat główny z lat 1600-1900 tak aby móc przejść do części głównej i tematów powiązanych z Zarządzanie flotą samochodową.
W początkowych latach tj. XVI oraz XVII nikły bądź ograniczony dostęp do Morza Bałtyckiego powodowały wojny pomiędzy Polską, Rosją oraz Szwecją. Były to państwa których pozycja liczyła się na arenie międzynarodowej. Dlatego też i interesy polski zostały dość mocno nadszarpnięte wobec czego skutki były opłakane (najazd szwedzki, wojna z Rosją i przyszłe rozbiory). Na zachodzie w głównej mierze konflikt toczył się na nowym kontynencie, przenosząc co nieco konfliktu z Europy.
Były to wojny zastępcze gdzie wykorzystywano nawet tamtejszą ludność. Bitwy morskie przy wybrzeżach europy były liczne, właściwie we wszystkich możliwych konfiguracjach państw zachodnich. Warto tutaj wspomnieć o przegranej Wielkiej Armady na rzecz Anglii która utorowała sobie w ten sposób drogę ku dominacji na tle europy. Oczywiście musiała stawić czoła jeszcze Holandii i Francji jednak nie mam na tyle czasu aby opisać te potyczki (akty nawigacyjne, wojna 7 letnia). Następne wieku tj.XVIII i XIX były zaznaczone stopniowym rozwojem gospodarczym oraz technicznym. Co pozwoliło na powstanie pierwszego statku parowego w USA na rzece Missisipi. Okręty , floty jak i sama broń bojowa coraz to częściej wyprzedzała marzenia co w niedługim czasie musiało doprowadzić do konfliktów.
Dlatego właśnie w tym momencie dochodzimy do XX wieku , wieku techniki, zagłady i politycznych zbrodni. Wiek XX był chyba najgorszym wiekiem w całej historii , czy tylko tak mi się wydaje ze względu na pamięć o tych wydarzeniach?. Nie ważne , ważna w tym temacie jest flota która po raz pierwszy rozwinęła się na taką skalę podczas II wś. Powstały nowe typy okrętów , nowe łodzie oraz system zarządzania. Potrzebne były bardzo skomplikowane operacje taktyczne z bezwarunkowo sprawnym dowództwem które synchronizowało wszelkie ataki.
Powstały lotniskowce które mogły przemierzać setki mil morskich zabierając tysiące ludzi na pokład. Jednak ja nie będę rozwijał tego tematu , gdyż nie ma w nim nic na tyle nowatorskiego aby poświęcać mu więcej uwagi bo musimy jeszcze omówić co nieco dzisiejsze sposoby działania rynku. W pierwszej kolejności pragnę przypomnieć takie sformułowanie jak CFM czyli Administrowanie flotą samochodową które nawiązuje do biznesu i logistyki. W dzisiejszych czasach mamy ogólną tendencję do zastępowania wojen na szeroką skalę wojnami zastępczymi prowadzonymi przez odziały poszczególnych terenach którymi sponsorami są duże państwa (np. Kongo , kiedyś Afganistan).
W każdym razie hasłami numer jeden są ekonomia oraz biznes , nawet w sytuacji dość napiętych stosunków międzypaństwowych. Pieniądze nie znają granic, państw oraz żadnych stref. Kiedy upadnie jedna gospodarka posypią się i inne jak kostki z domina , dlatego tak ważny jest „globalny pokój”. Użyłem nawiasów gdyż w rozumieniu ówczesnej polityki oznacza to pokój w granicach czołowych państw. Obecnie takie dodatki jak Samochód firmowy czy inne potrafią bardzo dobrze motywować pracowników , co we flotach samochodowych jest bardzo często stosowane.
Firma wynajmuje całą grupę, co wychodzi znacznie taniej i w dużej mierze skutkuje przyszłościowym sukcesem. Już zatraciło się te rozróżnienie pomiędzy taborem oraz flotą które niegdyś było. Obecnie są to pojęcia zamienne które stosuje się zarówno do flot powietrznych oraz lądowych jak i morskich. Technika znacznie poszła do przodu co moim zdaniem zwiększa przepływ ekonomiczny oraz powoduje mniejsze zapotrzebowanie polityczne na wojny.
Podsumowując , wydaję się że wszystko idzie ku dobremu. Rozwój internacjonalizmu oraz nowych technologii w jakimś stopniu hamują konflikty oraz wprowadzają bardziej skomplikowane układy pod względem ekonomicznym. Obecnie konieczność współpracowania pomiędzy różnymi państwami wypracowało coraz to bardziej sprawne systemu informatyczne na współ z informatyką. Flota zmieniła swoją rolę , z małej grupy statków w Starożytności po rozbudowane flotylle okrętów bądź samochodów trudniących się transportem. Myślę że wyczerpałem waszą ciekawość w pełni.
UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.