W wielu hotelach i pensjonatach można zauważyć recepcjonistów posiadających charakterystyczne elementy garderoby, najczęściej są to firmowe stroje lub apaszki.
Ogólnie wiadomo, że apaszka to doskonałe rozwiązanie estetyczne, pozwalające podkreślić gust danej osoby. W przypadku jednostek hotelowych jest to jednocześnie doskonałe rozwiązanie reklamowo-marketingowe.
Apaszki hotelowe
Apaszki zazwyczaj można spotkać w dużych hotelach o wysokim standardzie. Równie doskonała jest w tej kwestii obsługa, pod każdym względem odpowiadająca potrzebom i oczekiwaniom klientów. Mowa tu oczywiście o luksusowych hotelach, charakteryzujących się ponad przeciętną estetyką i funkcjonalnością. Fakt ten dotyczy zarówno strony stricte wizualnej, jak i bytowej. Odpowiednio przygotowana jest także hotelowa, czego przykładem może być wspomniana już recepcja. Odpowiedni, nienaganny strój recepcjonisty zachęca do skorzystania z oferty. Dopełnieniem stroju są właśnie apaszki, które nierzadko posiadają elementy charakterystyczne dla konkretnego hotelu.
Ważny element wystroju!
Ogólnie wiadomo, że każda jednostka hotelowa posiada własne, indywidualne połączenia kolorystyczne, dominujące w wystroju i architekturze wnętrz. Fakt ten przekłada się również na płaszczyznę stroju, czego doskonałym potwierdzeniem mogą być przedmiotowe apaszki. Przykładowo, hotel wykończony i zaaranżowany w tonacji granatowo-czerwonej doskonale współgra z utrzymanym w takiej samej tonacji strojem pracowników. Granatowy kostium lub garnitur idealnie wręcz prezentuje się z czerwoną apaszką. Można wręcz stwierdzić, że jest to swoisty symbol danej jednostki, podkreślający jej charakter i niepowtarzalność. Co ważniejsze, elementy te znajdują także zastosowanie w przypadku pozostałych pracowników hotelowych, zarówno obsługujących kawiarnię, jak i zajmujących się utrzymaniem porządku i czystości na terenie obiektu. W tym momencie pojawia się pytanie, jaki jest faktyczny cel uwzględniania apaszek i jednolitych strojów pracowników hotelowych? Wbrew pozorom nie jest to wcale wymysł właścicieli czy też przysłowiowe wyrzucanie pieniędzy w błoto.
Apaszka hotelowa jako rozpoznawalny znak firmowy
Odpowiedni, jednolity strój, wzbogacony apaszkami w konkretnej tonacji to bardzo wyraźne podkreślenie charakteru danej jednostki, korzystnie wpływające na jej renomę i odbiór przez potencjalnych klientów. Ponadto należy zaznaczyć, że w hotelu można spotkać bardzo różne osoby, obok pracowników są tam przede wszystkim klienci, jednolity strój pozwala na wyraźne i bezproblemowe oddzielenie przedstawicieli obydwóch grup, a tym samym wskazanie pracowników placówki. Fakt ten jest szczególnie ważny w sytuacji, gdy potencjalny klient lub osoba zainteresowana ofertą hotelową chciałaby uzyskać dodatkowe informacje, związane bezpośrednio z ofertą hotelu. Jednolity strój, a także konkretne apaszki pozwalają odnaleźć odpowiednią i kompetentną osobę, czyli pracownika hotelu, który udzieli wiarygodnych informacji i wskazówek. Śmiało można więc stwierdzić, że apaszki jako element stroju pracowników hotelowych doskonale pełnią funkcję estetyczną i praktyczną jednocześnie.
UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.