W Polsce bardzo dużą popularnością cieszą się hurtownie odzieży outletowej, czyli nie używanej markowej odzieży z końcówek kolekcji, która charakteryzuje się bardzo atrakcyjnymi cenami. Obecnie większość ubrań tego typu sprowadzana jest z Danii oraz Wielkiej Brytanii. W tym artykule zastanowimy się czy taka hurtownia odzieży może okazać się dochodowym interesem oraz przedstawimy co trzeba zrobić i z jakimi kosztami należy się liczyć zakładając hurtownię odzieży np. w Warszawie. Wydaje się że rynek nie jest jeszcze nasycony firmami oferującymi tego typu usługi, dlatego warto zastanowić się i rozważyć, czy inwestycja w ten sektor branży odzieżowej będzie opłacalna.
Stawiamy pierwsze kroki
Na samym początku należy przemyśleć, czy nasza hurtownia odzieży będzie prowadzona tylko na tradycyjnej zasadzie, czy może skorzystać także z szerokich możliwości internetu i umożliwić klientom dokonywanie zakupów poprzez internetowy sklep. Najlepszym rozwiązaniem jest oczywiście prowadzenie obu typów działalności, szczególnie że obecnie większość osób poszukujących tego typu usługi korzysta w tym celu z internetu. Internet może okazać się świetną formą reklamy, znacznie tańszą i skuteczniejszą niż reklama innego typu.
Przystępując do otwarcia interesu musimy na początku zadbać magazyn w którym będzie mieściła się nasza hurtownia odzieży w Warszawie. W przypadku stolicy jest to spory problem, ponieważ ceny nieruchomości są najwyższe w kraju, jednak hurtownia nie musi mieścić się w centrum. Dobrym pomysłem jest wynajęcie lub kupno magazynu w jednej z podwarszawskich miejscowości. Miesięczny koszt wynajęcia pawilonu biurowo-magazynowego pod Warszawą to ok. 5 tys. złotych.
Nawiązujemy kontakty w branży
Gdy mamy już magazyn w którym będzie mieściła się nasza hurtownia odzieży, należy postarać się o nawiązanie współpracy z zagranicznymi firmami od których będziemy sprowadzali ubrania. Hurtownia odzieży typu outlet, charakteryzuje się tym że sprowadza najczęściej z zagranicy ubrania z końcówek kolekcji, często znanych i markowych ubrań, dzięki czemu można je zakupić po znacznie niższych cenach niż zazwyczaj. Jeśli wcześniej nie mieliśmy żadnych tego typu kontaktów, najlepiej w tym wypadku zajrzeć do internetu i poszukać na zagranicznych stronach firm które zajmują się outletem. Kraje w których najłatwiej nawiązać współprace z firmami w tej branży, to np. Wielka Brytania oraz Dania. Zaopatrzenie hurtowni odzieży w ubrania z końcówek kolekcji może wynieść ok. 30tys. Złotych.
Reklamujemy hurtownię odzieży
Następnym, bardzo ważnym, a wręcz kluczowym krokiem jest odpowiednie rozreklamowanie naszej działalności. Obecnie idealnie do tego celu nadaje się internet. Dobrym pomysłem będzie zatem stworzenie strony WWW, na której przedstawimy ofertę jaką posiada nasza hurtownia odzieży. Dobrze także umożliwić klientom zakup odzieży za pomocą naszego serwisu internetowego, a zamówiony towar wysyłać do klientów kurierem. Założenie sklepu internetowego powinno w dużym stopniu zwiększyć sprzedaż, ponieważ jest to znacznie wygodniejsza forma zakupu dla klienta, szczególnie jeśli znajduje się on daleko od Warszawy. Po ukończeniu serwisu internetowego, należy zająć się jego promocją. Bardzo dobrą metodą promocji są wyszukiwarki internetowe. Można także wykupić powierzchnię na reklamę w serwisach powiązanych z tematyką odzieżową.
Całkowity koszt założenia firmy zajmującej się outletem, może wynieść ok. 60 tys. Wszystko zależy od tego na jaką skalę chcemy prowadzić działalność. Wydaje się jednak, że koszta jakie trzeba zainwestować, aby hurtownia odzieży mogła dobrze funkcjonować nie są wygórowane, tym bardziej że popyt na tanie ubrania z końcówki kolekcji jest wysoki i stale rośnie.
O autorze
interesuję się sportem, moją pasją jest siatkówka, lubię jeździć na rowerze, a wolnych chwilach relaksować się przy dobrej muzyce oraz kawie...UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.