Być może posiadasz dużą wiedzę z zakresu pozycjonowania stron internetowych. Być może nie posiadasz jej wcale i zastanawiasz się, czy warto się jej nauczyć. Być może rozumiesz na czym to polega, ale uświadomienie sobie, ile pozycjonowanie stron www zajmie Ci czasu sprawiło, że ostatecznie podjęłaś lub podjąłeś decyzję o tym, aby zlecić pozycjonowanie swojej strony internetowej firmie zewnętrznej.
Czy masz jednak świadomość pułapek, które zasadzają na niczego nieświadomego Klienta nieprofesjonalne firmy reklamujące usługi w zakresie SEO w internecie? Pragniemy przestrzec Cię przed tym, aby nie dokonywać zbyt pochopnego wyboru firmy zewnętrznej zajmującej się SEO.
Uważaj na firmy gwarantujące określone pozycje w wyszukiwarkach
Eksperci od marketingu internetowego wiedzą doskonale, że nie mają oni bezpośredniej kontroli nad wyszukiwarkami. Gwarancja uzyskania określonych pozycji w z góry ustalonym czasie jest płachtą na byka dla Klientów zainteresowanych szybkim wzrostem popularności. Niestety, w większości przypadków kończy się tylko na zapewnieniach, a niedoświadczeni oraz nieznający dobrze SEO marketingowcy, po upływie określonego terminu tłumaczą się dlaczego ich działania od samego początku nie mogły okazać się możliwe do realizacji. Zdarza się też tak, że początkowo zapewnienia okazują się być realne, po czym firma uznaje, że cel osiągnęła i przestaje pozycjonować, co jest naturalną konsekwencją spadku popularności jeszcze niedawno pozycjonowanej strony internetowej.
Uważaj na firmy gwarantujące wysokie pozycje w wielu wyszukiwarkach
Zdarzyć się może, że oferta w zakresie pozycjonowania stron internetowych obejmuje gwarancję wystąpienia pozycjonowanej strony w bardzo dużej ilości wyszukiwarek. Na polskim rynku internetowym, poza piastującą niezmiennie od wielu lat wyszukiwarką Google, jest jeszcze tylko kilka alternatywnych wyszukiwarek, które w niewielkim stopniu dostarczają wejść na naszą stronę internetową. Dla dobrego pozycjonera jest więc rzeczą oczywistą, że najważniejszym dla każdej strony www jest zajmowanie wysokich pozycji właśnie w Google, a nie w żadnej innej wyszukiwarce.
Uważaj na firmy oferujące pozycjonowanie tańsze niż barszcz
Niejedną i niejednego z nas, w każdej współpracy biznesowej interesuje cena, która wielokrotnie decyduje o nabyciu danego towaru lub usługi. Miejmy jednak świadomość tego, że dobre pozycjonowanie stron www jest procesem bardzo czasochłonnym, którego nie da się obejść i w którym nie ma dróg na skróty. Ci, którzy uważają inaczej już dawno stracili swoją pozycję w wyszukiwarkach, albo na ich stronę został nałożony filtr antyspamowy. Stąd, jeżeli firma oferuje swoje usługi skutecznego pozycjonowania Twojej strony internetowej za 89,99 złotego, to nie licz na to, że zostanie Ci w ten cenie zapewniona kompleksowa, kompletna i kompetentna obsługa.
Oczywiście cena usług SEO zależy również od tego, jakiej współpracy oczekujemy. Niektórzy nie potrzebują kompletnej obsługi w zakresie pozycjonowania, a swoją stronę internetową chcą jedynie rozreklamować w środowisku lokalnym. Przykładowo, pozycjonowanie na frazy typu „pozycjonowanie stron Zawiercie” będzie tańsze dla zleceniodawcy niż długoterminowe usługi w zakresie SEO, aby strona internetowa znalazła się w czołówce najpopularniejszych wyszukiwarek po frazie ogólnopolskiej, jaką jest „pozycjonowanie stron”, czy po prostu „pozycjonowanie”.
Jeden z czołowych liderów zarządzania użyteczną stroną internetową – AMSstudio, określa sposób podejmowania decyzji w zakresie doboru firmy od SEO, procesem dwubiegunowym, który idealnie odwzorowuje dzisiejszą rzeczywistość SEO po wprowadzeniu zmian w algorytmie Google’a. Mając bowiem z jednej strony świadomość tego, że właściwa optymalizacja Twojej strony internetowej może przynieść jej ogromny sukces w internecie, z drugiej strony powinno się mieć zawsze na uwadze fakt, że źle przeprowadzone SEO, może ostatecznie pozbawić Cię szansy wskoczenia do TOP10 w internetowych wyszukiwarkach.
Angelika Steciak
analityk biznesowy
www.amsstudio.pl
UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.