Szkolenie Pełnomocnik

Celem szkolenia jest zapoznanie wszystkich uczestników oraz przypomnienie kandydatom na Pełnomocników Systemu Zarządzania Jakością wymagań stawianych przez normę ISO 9001, przedstawienie wiedzy i praktycznych umiejętności potrzebnych do tego, by samodzielnie mogli wdrażać, utrzymywać oraz doskonalić już posiadany System Zarządzania Jakością zgodny z wymaganiami normy ISO.

 

W szkoleniu Pełnomocnika ds. ISO mogą wziąć wszystkie osoby zainteresowane tematyką Systemów Zarządzania Jakością ISO. W szczególności jest to szkolenie adresowane do:

  • · Audytorów Wewnętrznych Systemu Zarządzania Jakością
  • · kandydatów na Pełnomocników Systemu Zarządzania Jakością
  • · kierownictwa średniego szczebla
  • · pracowników działów jakości
  • · osób, które chciałyby przygotować firmę do procesu certyfikacji lub podnieść efektywność oraz doskonalić system, który został wdrożony

 

Prawidłowy program szkolenia Pełnomocnika powinien obejmować nie tylko omówienie obowiązków Pełnomocnika, ale także wskazywać sposoby tworzenia i nadzorowania dokumentacji systemu, a także sposoby jego ciągłego doskonalenia.

 

 

 

 

Przykładowy plan szkolenia Pełnomocnika ds. ISO 9001:

 

1. Wprowadzenie do normy ISO 9001

  • · Zakres normy
  • · Terminologia
  • · Szczególne wymagania normy
  • · Wymagania prawne Systemu Zarządzania Jakością
  • · Zarządzanie procesami

– rola zarządzania procesowego w organizacji

– rodzaje procesów (kluczowe, zarządzania, wspomagające)

– wizualizacja procesów

  • · Wyłączenia i podstawowe zasady ich dokonywania
  • · Procesy zlecane na zewnątrz

2. Wymagania normy ISO 9001

  • · Podstawowe wymagania i wytyczne normy
  • · Metody opracowywania dokumentacji systemowej
  • · Omówienie Podstawowych procedur systemowych

– nadzór nad dokumentacją

– nadzór nad zapisami

– Audyty Wewnętrzne

– nadzór nad wyrobem niezgodnym

– działania korygujące

– działania zapobiegawcze

  • · Księga Jakości
  • · Najwyższe kierownictwo, jego rola i odpowiedzialności w systemie
  • · Polityka Jakości
  • · Przegląd Zarządzania
  • · Zarządzanie zasobami
  • · Realizacja wyrobu i procesy z nią związane
  • · Zakupy
  • · Produkcja i dostarczanie usług
  • · Nadzorowanie wyposażania do monitorowania i pomiarów

3. Pełnomocnik ZSJ jako przedstawiciel najwyższego kierownictwa

  • · Rola Pełnomocnika w doskonaleniu Systemu Zarządzania Jakością
  • · Zakres obowiązków oraz uprawnienia Pełnomocnika
  • · Rola Pełnomocnika w przeglądzie zarządzania
  • · Monitorowanie satysfakcji klienta
  • · Doskonalenie Systemu Zarządzania Jakością

4. Ćwiczenia

  • · Dobre i złe przykłady wdrożeń systemów w organizacji
  • · Mapowanie procesów

5. Wybór jednostki certyfikującej

  • Korzyści z wdrożenia i certyfikacji systemu ISO
UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:

» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.


Inne artykuły użytkownika