nullJak powiedział kiedyś Jackson Brown, znany pisarz amerykański, „sukces w biznesie jest jak jazda na rowerze. Albo jedziesz naprzód, albo upadasz”. To stwierdzenie pasuje zwłaszcza do dzisiejszych czasów, kiedy konkurencja w wielu branżach jest tak ogromna, że niektórym firmom może być naprawdę ciężko utrzymać się na rynku. W związku z tym specjaliści z różnych dziedzin, np. ekonomii, psychologii czy prawa, wykorzystując swe umiejętności, opracowują coraz to nowsze techniki i strategie biznesowe, które z kolei po pewnym czasie przeradzają się w swoistą filozofię biznesu.

Do takich strategii zaliczyć można CRM. Skrót ten pochodzi od angielskich słów Customer Relationship Management i oznacza zarządzanie relacjami lub też system relacji z klientami. W dużym skrócie strategia ta polega na nawiązywaniu i podtrzymywaniu dobrych, a przede wszystkim korzystnych relacji z klientami. CRM opiera się na założeniach nie tylko z dziedziny biznesu i ekonomii, ale też np. psychologii czy informatyki, dzięki czemu możliwa jest kompleksowa pielęgnacja kontaktów z klientami.

Coraz więcej firm, także polskich, wykorzystuje w swoich działaniach narzędzia CRM, do których zalicza się m. in. zarządzanie promocjami, kampaniami czy klientami kluczowymi. Oczywiście, ciężko jest się nauczyć tylu skomplikowanych mechanizmów z książki czy Internetu, dlatego też coraz większą popularnością cieszą się różnego rodzaju kursy i szkolenia CRM organizowane przez profesjonalnych instruktorów.

Każda renomowana firma pragnie bowiem wypróbować wszystkie najnowsze sposoby na pozyskanie lojalności klientów, a tym samym na pomnożenie dochodów. A nuż okażą się one skuteczne i będzie można je na stałe wdrożyć w strategię firmy.

UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:

» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.