Pozycjonowanie stron internetowych stało się praktyką. Badania potwierdzają, że bez skutecznego pozycjonowania nie ma strony internetowej przynoszącej zyski, a już na pewno zysk witryny pozycjonowanej jest dużo większy. I sam dostęp użytkowników do stron niekomercyjnych zwiększa się wraz z wynikiem na liście wyszukiwania.
Długo wydawało się, że pozycjonowanie jest zaledwie dodatkiem do skutecznie prowadzonego marketingu internetowego i że można je traktować z przymrużeniem oka. Następnie okazało się, przy zwiększaniu ilości firm konkurencyjnych w sieci, że pozycjonowanie jest bardzo ważnym elementem kampanii marketingowych.
Dzięki temu, że strona firmy jest na pierwszej stronie wyszukiwania, (jeszcze lepiej kiedy jest w TOP 10 lub w pierwszej trójce) użytkownicy korzystający z przeglądarki o wiele częściej odwiedzą naszą witrynę. Część z nich zapamiętuje ją w zakładkach przeglądarek internetowych, co powoduje powracanie na stronę i lojalność wobec strony.
Jeżeli firmy nie stać na profesjonalne usługi SEO i SEM, to mimo to powinna zainwestować trochę własnego czasu w próby wypozycjonowania własnej witryny. Nie jest to proste, ale jest o co walczyć – być czy nie być w wynikach wyszukiwarek. Należy zdawać sobie także sprawę, że sam proces pozycjonowania jest żmudny i niesamowicie pracochłonny i składa się z wielu elementów. Istnieje kilka strategii pozycjonowania stron internetowych ze względu na rodzaj strony internetowej (pozycjonowanie sklepów internetowych) czy analizę konkurencji.
Elementy procesu pozycjonowania
Etapy pozycjonowania najlepiej zacząć od analizy konkurencji, doboru słów kluczowych oraz co bardzo ważne optymalizacji witryny, czyli ulepszenia działania strony w wyszukiwarkach internetowych. Często przy pozycjonowaniu sklepów internetowych właśnie stosuje się strategię „długiego ogona”, czyli rozszerzonej ilości fraz kluczowych, które powiększą spektrum wyszukiwania przez odbiorców.
Optymalizacja witryny opiera się na:
- Optymalnej budowie strony,
- poprawności kodu html,
- linkowaniu wewnętrznym,
- budowie nagłówków,
- opracowaniu przyjaznych adresów podstron.
Drugim etapem jest linkowanie zewnętrzne, czyli umieszczanie „śladów” o naszej stronie na różnych serwisach. Robi się to poprzez:
- systemy wymiany linków z innymi użytkownikami,
- umieszczanie tzw. Pressel pages, czyli specjalnie stworzonych tekstów zawierających słowa kluczowe, na odpowiednich portalach,
- katalogowanie stron, tj, umieszczanie linków do stron wraz z krótkim opisem w katalogach, czyli stronach umieszczających w swoich kategoriach takie wpisy.
- Bardzo ważne jest także stworzenie odpowiedniej jakości zaplecza, czyli naszych stron służących do umieszczania linków, treści związanych z pozycjonowaną stroną.
Wszystkie te etapy wykonane nawet rzetelnie nie wystarczą, żeby podnieść stronę w wynikach wyszukiwania. Przy braku unikalnych treści, czyli tzw. dobrego content’u strona nie zostanie wyróżniona, a może nawet zostać zablokowana, czyli zbanowana przez wyszukiwarki za dublowanie wprowadzanych treści. Warto więc przyłożyć się do jakości pisanych tekstów.
UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.