Powiedzenie „jak cię widzą, tak cię piszą” jest stare – i jak to ze starymi powiedzeniami bywa – prawdziwe. W tym wypadku, warto pokusić się o małą korektę – jak cię czytają, tak cię oceniają. Copywriting to jeden z elementów, za pomocą którego promujemy nasze firmy, marki i produkty. I jak to w wymagającym świecie internetu bywa – ma ogromne znaczenie jakość tego, co prezentujemy.
Komunikować się z klientami jest dziś łatwo. Ani nie wymaga to specjalnie dużych nakładów finansowych, ani wiedzy z naszej strony, ilość dostępnych, fachowych usługodawców, którzy zadbają o nasz wizerunek jest wprost powalająca. Co za tym idzie – ceny są konkurencyjne, a terminy realizacji krótkie. A powszechny dostęp do internetu – medium, gwarantującego nam tani, skuteczny i prosty sposób na dotarcie do niezliczonej rzeszy klientów, potęguje nasze możliwości.
Często bagatelizujemy tę sferę naszego wizerunku, uważając, że owszem – jakość strony internetowej musi być wysoka, ale ważne, żeby tylko pozornie – bo już, co na stronie napiszemy – ma znacznie mniejsze znaczenie. Tymczasem, profesjonalni copywriterzy, to ludzie, którzy nad swoim warsztatem pracują latami, zdobywają wiedzę i doświadczenie, zapewniające jakość ich usług, poszerzają kompetencję, trzymają rękę na pulsie, ucząc się nieustannie, co robić, aby teksty na strony www były lepsze, skuteczniejsze i aby spełniały potrzeby klientów. My tej wiedzy nie mamy.
O ile sprawa jest prosta, jeśli jesteśmy na etapie budowy wizerunku – zwykle usługodawca zaproponuje nam dodatkową ofertę w postaci profesjonalnego napisania tekstów, trudniej jednak jest, kiedy nasza strona jest już gotowa, a my wiemy, że teksty marketingowo pozostawiają wiele do życzenia.
Wówczas najlepiej jest zamówić usługę, polegającą na analizie i poprawie tego, co sami stworzyliśmy. Korekta tekstów jest zwykle mniej kosztowna, niż ich pisanie od podstaw – copywriter ma możliwość podparcia się tym, co sami napisaliśmy i mniej czasu zajmuje mu zdobycie informacji o naszych usługach, czy branży. Skorygowanie jakości tego, co prezentuje nasza wizytówka w internecie jest kluczowe (tak tak, słowo nie jest przypadkowe) dla reakcji i zachowań naszych klientów. Nie spodziewajmy się, że klient zaufa marce, której promocja pozostawia wiele do życzenia, nie spełnia jego potrzeb i zupełnie nie trafia w jego oczekiwania – wybierze lepszych.
Zanim tak się stanie, zadbaj o to, abyś to Ty był w gronie lepszych. Aby Twoja oferta zaspokajała potrzeby tych, którzy odeszli od słabszych. Wygraj wyścig po sukces – to nie jest wcale takie trudne…
Drugim aspektem jest podtrzymanie istniejącego efektu. Tworzymy swój wizerunek w nowych mediach, budujemy serwis/sklep, wypełniamy go wartościowymi treściami i wszystko jest w porządku, czegoś jednak jeszcze brakuje. Dzisiejszy użytkownik internetu ma potrzebę komunikacji, chce móc zasygnalizować swoje zadowolenie, swoje rozczarowanie, chce móc mieć wpływ na kształtowanie opinii – chce być aktywnym uczestnikiem Twojej działalności. A Twoim zadaniem jest mu na to pozwolić. Era wysyłania listów ze skargami, czy pochwałami bezpowrotnie minęła. Dziś klienci komunikują się za pomocą social media. Tworzą grupy dyskusyjne, piszą na forach – to elementy, nad którymi możemy łatwo stracić kontrolę. Znacznie bezpieczniej więc, jest zapewnić im miejsce, w którym pod naszym czujnym okiem, będą mogli w swobodny sposób dyskutować o nas i swoich potrzebach. Taką rolę pełnią profile społecznościowe na rozmaitych portalach (Facebook, czy Google+ i inne) oraz firmowe blogi. Prowadzenie bloga daje nam – z punktu widzenia jego właściciela wypowiadania się w sposób nieco mniej formalny, informowania o życiu firmy, promocjach, targach, eventach i wszystkim, co jest związane z naszą branżą. Z punktu widzenia klienta natomiast, jest to platforma, stanowiąca doskonały kanał komunikacji – mogą komentować, wyrażać opinie, zgłaszać potrzeby i czuć się aktywnym uczestnikiem naszego działania. Czując, że mają wpływ – stają się ważniejsi, co z kolei w bezpośredni sposób przekłada się na ich przywiązanie do marki.
Zarówno jakość naszej witryny, jak i aktualizowane profile, nie uchylanie się od krytyki (jeden z największych błędów, to usuwanie niepochlebnych komentarzy), stwarzanie pola do dyskusji, prowadzenie bloga to sposoby na to, aby nie tylko zdobyć klientów, przekonać ich o przewadze naszej oferty nad konkurencją, ale także sposób na związanie ich na stałe z naszym produktem, marką lub usługą – zadowoleni polecają nas kolejnym i w ten sposób, koło marketingowe zatacza krąg, budując trwały sukces na rynku.
UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.