Nazwanie własnej firmy nie jest wbrew pozorom sprawą łatwą. Nazwę przedsiębiorstwa należy podać już we wniosku o założenie działalności gospodarczej, a nad jej brzmieniem trzeba zastanowić się dużo wcześniej.
firma
Dobrze brzmiące i wpadające w ucho słowa muszą ułatwić potencjalnym klientom znalezienie naszej firmy, jasno zakomunikować czym się zajmujemy i odróżnić naszą działalności od tej innych przedsiębiorstw. Przy wyborze odpowiedniej nazwy trzeba pamiętać o kilku wskazówkach.

Po pierwsze tytuł przedsiębiorstwa powinien być prosty. Klienci muszą być w stanie łatwo go wymówić, zapisać i zapamiętać. Jeżeli taki nie będzie potencjalni konsumenci będą mieli trudności w odnalezieniu firmy.

Kolejnym etapem jest wybór metody reklamowania działalności. Jeżeli głównym źródłem marketingu będzie książka telefoniczna lub indeksy nazw firm należy zastanowić się nad wyborem nazwy zaczynającej się na jedną z pierwszych liter alfabetu. W ten sposób bez dodatkowych nakładów pieniężnych można zapewnić sobie lepszą pozycję. Jeżeli głównym źródłem informacji o działalności będzie strona internetowa, kolejność alfabetyczna nie jest już taka ważna.

Nazwa przedsiębiorstwa powinna w wierny sposób oddawać to czym się zajmujemy.To oczywiście w momencie gdy mamy już pomysł na interes. Jeżeli organizujemy imprezy plenerowe w tytule firmy powinno się znaleźć słowo związane z „organizowaniem”. Jeżeli organizujemy tylko śluby, dodanie do nazwy słów „ceremonie ślubne” da potencjalnym klientom jeszcze lepszy przekaz. Należy jednak pamiętać, że nazwy nie mogą być zbyt długie, ani zbyt zawężać pola działania. Jeżeli w przyszłości chcielibyśmy poszerzyć działalność konieczna byłaby zmiana nazwy.

Określenie przedsiębiorstwa jest wizytówką przedsiębiorcy i powinno oddawać jego osobowość. To czy nasz biznes będzie postrzegany jako przyjazny i otwarty, czy jako rzeczowy i realistyczny zależy właśnie od nazwy. Wielu ludzi biznesu do nazwy działalności dodaje swoje imię i nazwisko, dzięki temu łatwiej im identyfikować się z firmą a klientom łatwiej jest takiemu przedsiębiorstwu zaufać.

Dla każdego właściciela przedsiębiorstwo jest niepowtarzalne i jedyne w swoim rodzaju. Taka też powinna być jego nazwa. Specjaliści polecają zrobienie tzw. burzy mózgu i zapisaniu na kartce kilku unikalnych nazw przychodzących na myśl. Później należy taką listę zawęzić, sprawdzając jak poszczególne określenia będą komponowały się z pożądanymi przymiotnikami, sloganami czy antycypowanym logiem.

Po wybraniu 5 najlepszych nazw koniecznie trzeba sprawdzić, czy działalność pod taką egidą jeszcze nie istnieje. Można to zrobić zarówno za pośrednictwem internetu lub w urzędzie.

Wybranie odpowiednie nazwy jest długim procesem a decyzji niewolno podejmować pochopnie.

UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:

» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.


Inne artykuły użytkownika