Tworzenie tekstów jest zadaniem bardzo trudnym dla początkujących. Często błache zdanie potrafi zostać zepsute przez brak odpowiedniej wiedzy. Rozpoczynając swoją naukę z seo copywritingiem należy zapoznać się z zasadami pisania wpisów.
Pierwszym i najistotniejszym elementem podczas pisania treści jest konieczność skupienia się na czytelniku. Dobry seo copywriter musi oczywiście tworzyć odpowiednio skonstruowany tekst pod wyszukiwarkę internetową, jednak marna wartość nie jest w stanie zainteresować czytelnika i będzie on zniechęcony do dalszego korzystania z naszej witryny. Początkujący pisarz powinien więc utworzyć wpis jak najbardziej wartościowy i użyteczny dla osób, które będą go czytać i jednocześnie zamieścić w nim nieinwazyjnie określone słowa kluczowe.
Drugim czynnikiem, na który powinien zwrócić uwagę każdy początkujący pisarz jest oryginalność. Proste skopiowanie zdań napisanych przez inną osobę pisarza jest nie tylko niemoralne, ale może również sprowadzić się do problemów prawnych. Właśnie z tego powodu pisanie powinno polegać na tworzeniu unikalnych treści.
Trzecim elementem jest dobór dobrych słów kluczowych. Seo copywriter musi się skupić na dopasowaniu fraz do tematyki strony, a cały artykuł musi być z nią w jakiś sposób powiązany. Napisanie tekstu o zabawkach na portalu o turystyce to oczywisty błąd. Google wysoko ceni sobie serwisy specjalistyczne poruszające konkretnie wybrane zagadnienie.
Ostatnim czynnikiem jest utworzenie odpowiedniego nasycenia słowami kluczowymi. Przesadna ich ilość może spowodować zbanowanie serwisu w wyszukiwarkach internetowych. Jednocześnie ich niewielka liczba sprawi, że strona nie zostanie uznana za wartościową w danej tematyce. Odpowiednia baza synonimów na pewno będzie idealnym dodatkiem do procesu kreowania unikalnej treści.
Pracownicy związani z Google mówią, że trzy słowa kluczowe dla artykułu 1000 znakowego w zupełności wystarczają. Oczywiście muszą się one wyróżniać znacznikami HTML np. podkreślenie lub wyodrębnionym nagłówkiem.
Przy tworzeniu tekstów powinno trzymać się kilku reguł. Podstawową jest ta, która mówi, że trzeba pisać o tym, o czym pragną czytać nasi czytelnicy. Przed wyborem tematu artykułu warto więc skorzystać z kilku pomocnych narzędzi, które powiedzą nam jakie słowa kluczowe są najczęściej wpisywane w wyszukiwarkę. Pierwszym z nich jest narzędzie propozycji słów kluczowych Google Adwords. Wypełniając rubrykę słowo można sprawdzić jakie dane hasło ma konkurencję, liczbę miesięcznie wyszukiwanego słowa w ujęciu globalnym i lokalnym.
Kolejnym niezbędnym narzędziem jest Google Trends. Pozwoli ono na sprawdzenie najczęściej wpisywanych w wyszukiwarkę fraz kluczowych oraz porówna je z innymi. Pomocne mogą być także Statystyki wyszukiwarki Google – umożliwiają one analizę popularnych fraz kluczowych z podziałem na konkretne kategorie.
Na zakończenie, skonstruowanie dobrego artykułu, wysokiej jakości dla czytelników, a ostatecznie dla Google to zadanie, którym profesjonalnie zajmuje się dobry seo copywriter. Sieć jest zaśmiecona całą masą spamu, dlatego dobre podejście, odpowiednie rozmieszczenie i nasycenie słów kluczowych w tekstach to duża przewaga nad konkurencją.
UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.