Reklamowanie produktów i usług przez wiadomości e-mail staje się coraz bardziej powszechne. Coraz większa liczba firm korzysta z potencjału tej formy promocji.

Wiadomości wysyłane w ten sposób muszą być tworzone według odpowiednich zasad. W tym artykule poznasz najbardziej istotne reguły, jakimi rządzi się e-mail copywriting.

Jeśli zajmujesz się pisaniem e-maili, musisz wiedzieć, że bardzo ważny jest tytuł wiadomości. Jeśli będzie niezachęcający lub po prostu nudny, wielu odbiorców po prostu skasuje danego e-maila bez zaglądania do środka.

Oczywiście tytuł musi mieć związek z treścią maila

Pamiętaj o tym, żeby tytuł był odpowiedni do treści zawartych w e-mailu. Jeśli „oszukasz” odbiorcę, bo temat wiadomości nijak będzie się miał do jej treści, możesz być pewien, że twoja wiadomość zostanie szybko usunięta.

Jedna z podstawowych zasad, jaką charakteryzuje się copywriting (nie tylko e-mailowy), dotyczy długości zdań. Nie mogą być one zbyt długie i zawiłe. Używaj raczej krótkich zdań (w miarę możliwości 1 zdanie = 8 wyrazów).

Podobna reguła dotyczy akapitów (paragrafów). Nie powinny być dłuższe niż 4-5 linijek (podobnie jak w tym tekście, który właśnie czytasz).

Jeśli chcesz wzbogacić tekst wizualnie, użyj:

  * list numerowanych
  * list nienumerowanych
  * wypunktowań np. za pomocą – lub *

Jeśli coś takiego zastosujesz, tekst nie będzie się zlewał w jeden wielki ocean liter.

Staraj się adresować swoje maile do konkretnych osób. Nie polecam stosowania zwrotów Pan lub Pani. Polecam zwracanie się do czytelnika „na ty”, oczywiście po uprzednim zwróceniu się do czytelnika tekstu np. „Drogi przedsiębiorco”.

Co mówi copywriting na temat długości wiadomości e-mail?

Gdy będziesz pisał e-maile do kampanii marketingowej, pamiętaj o tym, że przeciętny użytkownik Internetu nie ma długich godzin na czytanie wiadomości ze swojej skrzynki e-mailowej. Twoja wiadomość będzie jedną z wielu, jaką będzie czytał danego dnia.

Jeśli masz do przekazania więcej treści, podziel ją na kilka wiadomości lub po prostu odeślij linkiem do strony lub pliku pdf.

Większość programów pocztowych umożliwia zdefiniowanie szerokości danego maila (oznacza to, ile znaków będzie się mieścić w jednej linii). Optymalna szerokość to około 65-75 znaków na linię. Taki tekst najlepiej się czyta.

UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:

» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.


Inne artykuły użytkownika