Być może niniejszy artykuł nie wyda Ci się odkrywczy, ale chciałbym zwrócić Twoją uwagę na jedną podstawową rzecz w tematyce reklamy internetowej. Jest nią sama strona www Twojej firmy. Jest ona najważniejszym elementem, od którego zależy skuteczność Twojej reklamy – lub brak tej skuteczności.

Widzisz, gdy mówimy „reklama w internecie”, myślimy zwykle o pozycjonowaniu w wyszukiwarce, banerach, reklamie na forach internetowych, linkach sponsorowanych i innych podobnych formach, które jednoznacznie kojarzą się z reklamą w Sieci. Natomiast jeśli właśnie strona www będzie nieskuteczna (w sensie: będzie nieskutecznie sprzedawała to, co oferuje Twoja firma), to żadna reklama Ci nie pomoże.

Skupmy się na stronie www

Co zatem zrobić, żeby strona www twojej firmy skutecznie generowała sprzedaż i żebyś nie wydawał pieniędzy w błoto?

Możesz zrobić przynajmniej kilka rzeczy. Oto one:

  1. Zastanów się jaki jest cel Twojej strony. Po co ona istnieje? Nie wystarczy na to pytanie odpowiedzieć:  żeby reklamowała moją firmę. Zaplanuj, co chciałbyś, żeby internauta wykonał na Twojej stronie www. Czy powinien przejść przez działy Oferta, Galeria zdjęć aż do kontaktu? Może powinien wypełnić formularz kontaktowy? A może najlepiej będzie, jeśli zachęcisz go do przyjścia do siedziby firmy?
  2. Jeśli masz już cel, zastanów się jak sprawić, żeby strona nakłaniała internautów do wykonania określonej czynności. Słowo „nakłaniała” może być nieco mylące, chodzi raczej o to, żeby nie przeszkadzała, ma być zbudowana tak, żeby przejście ścieżki od wejścia na stronę do zrealizowania celu było proste i jak najbardziej naturalne.
  3. Teraz dopiero zbuduj stronę. Jeśli możesz, zatrudnij specjalistę. Jeśli z jakiegoś powodu nie chcesz lub nie możesz sobie na o pozwolić, możesz skorzystać z jednego z kreatorów stron www. Kreatory to programy (zwykle dostępne online), które pozwalają na stworzenie strony samodzielnie.
  4. Pamiętaj, że na stronie muszą być statystyki oglądalności – i to jak najdokładniejsze. Pozwolą Ci one monitorować  to, co się dzieje na stronie.
  5. Gdy strona będzie gotowa, czas zacząć ją reklamować i testować. Testy są jedynym sposobem dowiedzenia się, czy Twoja reklama jest skuteczna.

Jak widzisz, sama reklama jest ważna dopiero na samym końcu. Jeśli dobrze wykonasz wcześniejsze kroki, ma ona szansę być skuteczna (nawet bardzo).  Pamiętaj o narzędziach, które mogą pomóc Ci w pracy: kreatorach stron www, statystykach oglądalności, i innych podobnych.  I cały czas testuj.

UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:

» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.


Inne artykuły użytkownika