O tym, jak sprzedać produkt, usługę lub pomysł napisano wiele książek. Lepszych, gorszych, kontrowersyjnych i takich, które przeszły bez echa. Większość z nich podaje receptę, która pozwala zwiększać zysk ze sprzedaży produktów. Warto pamiętać o trzech podstawowych zasadach sprzedaży.
1. Sam uwierz w dany produkt
Istnieje ścisła zależność między osobistym przekonaniem do danego produktu a możliwością jego sprzedaży. Jeśli sami nie jesteśmy pewni, że dany pomysł wypali, będzie nam bardzo trudno przekonać do niego innych, od których decyzji i zaangażowania będzie zależał sukces całego projektu. Słowa mogą mówić jedno, ale postawa ciała, tembr głosu, a nawet styl naszych wypowiedzi pisemnych przekazuje jednak całkowicie co innego…
Dlatego nie musimy sprzedawać swojego produktu samodzielnie, ale możemy zatrudnić sprzedawców, zlecić copywriting, opracować reklamę. Z drugiej strony jeśli nasze motywy nie będą stały na mocnych i stabilnych fundamentach, prędzej czy później nasza słabość wyjrzy na światło dziennie.
2. Stwórz odpowiedni nastrój
Rada może wydawać się dziwna, jednak jest jak najbardziej prawdziwa. Okazuje się bowiem, że wystarczy zmiana otoczenia, by… spożywana kolacja nam lepiej smakowała. Nie chodzi tu nawet o towarzystwo, choć ma ono duże znaczenia, ale takie czynniki jak dobra muzyka, oświetlenie, miłą obsługę. Przeprowadzono mnóstwo badań podczas których poproszono badaną osobę o zjedzenie posiłku za pierwszym razem w miłym miejscu, w otoczeniu przyjaźnie nastawionych osób oraz za drugim razem w restauracji, w której było duszno, gwarno, a goście się kłócili. Za każdym razem w tym pierwszym wypadku posiłek był lepiej oceniany niż w drugim. Trzeba napisać wprost: wystawiona ocena była dużo wyższa!
Gdy atmosfera jest dobra, nasze działania perswazyjne odniosą lepszy skutek. Znaczenie ma także nasz osobisty nastrój. Dobry humor się bowiem udziela
3. Pozwól spróbować – zareklamuj
Doskonałe efekty przynosi możliwość przetestowania danego produktu, zanim się go kupi. To bardzo ważne nie tylko w świecie kosmetyków, artykułów spożywczych, ale także w każdej innej branży.
Dlatego warto zaprezentować innym produkt w postaci darmowych próbek, prezentując go na różnych wystawach, targach, pokazując jego funkcjonalność na materiałach video, na zdjęciach panoramicznych oraz co jest kwestią podstawową – w sposób szczegółowy go opisując.
Żaden produkt, choćby genialny, nie zostanie odnaleziony, bez reklamy. Zatem promocja, w różnych formach, jest niezbędna w przypadku małych i dużych biznesów.
UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.