Z butami bywa różnie. Nie zawsze droga inwestycja to gwarancja noszenia butów przez kilka sezonów i odwrotnie nie zawsze tanie obuwie oznaczają coś tandetnego. Grunt to upewnić się czy dane obuwie będziemy mogli w razie jakichkolwiek zniszczeń, czy mankamentów zareklamować.
Podczas zakupu upewnijmy się przy kasie co będzie nam niezbędne podczas reklamacji. Czasem wystarczy paragon, czasem do paragonu jest dostarczone jeszcze potwierdzenie zakupu. Obuwie przyjmowane do reklamacji nie może być zabrudzone.
Jakie przepisy ustosunkowują się do wszelkich reklamacji?
O reklamacji obuwia stanowią przepisy zawarte w Ustawie z dnia 27 lipca 2002 roku. W przypadku reklamacji obuwia zastosowanie mają przepisy zawarte w USTAWIE Z DNIA 27 LIPCA 2002 r. Dz. U. Nr 141 z 5 września 2002 r.,poz 1176/
Tekst ustawy możemy znaleźć bardzo łatwo w Internecie.
Zgodnie z ustawą za towar niezgodny z umową czyli taki, który został sprzedany z wadą lub jakościowo odbiegający od tego, który był opisany przez sprzedawcę można wymienić do dwóch lat od jego zakupu. Podobnie nalicza się czas dla wymienionego towaru.
Każdy czas w którym obuwie jest naprawiane doliczane jest do czasu reklamacji i tym samym przedłużany.
Jeśli natomiast wykryjemy wadę w naszym obuwiu, mamy obowiązek powiadomienia sprzedawcy o tym do dwóch miesięcy od odkrycia danej wady.
Czego możemy żądać od sprzedawcy?
1. Na pierwszym miejscu naprawienia obuwia
2. Zwrot gotówki
3. Wymiana obuwia na inne
Zazwyczaj sprzedawcy niechętnie zwracają nam gotówkę, raczej próbują naprawiać kilka razy nasze obuwie. Maja do tego prawo. Jeśli uważają natomiast, że wada obuwia powstała z winy konsumenta, poprzez złe użytkowanie obuwia, mogą na własny koszt powołać rzeczoznawcę, która wyda taka opinię. Sami nie mogą wydać takiej decyzji.
Ile czasu może zająć reklamacja?
Sprzedawca ma 14 dni na podjęcie decyzji co do naszej reklamacji. Jeśli nie poinformuje nas o wyniku reklamacji do tego czasu to powinniśmy uznać, że zgodził się na nasze warunki.
Jesli obuwie będzie naprawiane i sprzedawca poinformuje nas o tym w czasie tych 14 dni to okres reklamacji może się wydłużyć.
Reklamacji nie podlega?
- obuwie zużyte naturalnie, np. takie, które ma zużyte fleki w kozakach,
- obuwie z jawnymi wadami, o których kupujący prawdopodobnie wiedział już w dniu zakupu, przypomnijmy, że miał wówczas dwa miesiące na przedstawienie reklamacji,
- obuwie, które przemaka,
- buty źle dopasowane do nogi konsumenta, przez co nastąpiły na nodze otarcia, czy inne urazy,
- zmarszczenia skóry, które powstają na skórze,
Pamiętajmy zatem, aby przed zakupem obuwia dwa razy zastanowić się czy :
- obuwie na pewno dobrze pasuje naszej nodze,
- czy nie ma wad powstałych już podczas jego produkcji,
- czy jest wykonane solidnie,czy jest w stanie sprostać warunkom, w których chcemy je nosić,
- czy jest wygodne.
UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.