Moc kolorów potrafi przynieść cudowne efekty. Koloroterapię stosuje się od dawna w celu pobudzania i usprawniania umysłu. Naukowcy są zgodni, iż barwy mają istotny wpływ na procesy myślowe. Jakie kolory są najbardziej efektywne?
Grupa specjalistów pracujących na Uniwersytecie w Kolumbii skupiła się w swoich badaniach w dziedzinie koloroterapii dwóch kolorach: czerwonym i niebieskim. Wysnuli oni ciekawe wnioski, gdyż zauważyli iż ćwiczenia na koncentrację można wspomóc treningiem wykorzystującym kolor czerwony. Jest to dużo bardziej efektywne, gdyż kolor ten rodzi skojarzenia zwykle z niebezpieczeństwem i pomyłkami (światła i znaki ostrzegawcze i stopu, korygowane błędy w pracach pisemnych czerwonym długopisem, itp.). Przeprowadzone przez naukowców, specjalistyczne badania potwierdziły iż obecność koloru czerwonego poprawia efektywność wykonywania zadań wymagających koncentracji, skupienia oraz zwracania uwagi na szczegóły. Wykorzystanie koloroterapii w ćwiczeniach na koncentrację może pomóc we wzmocnieniu efektów treningu, jedynie poprzez włączanie koloru czerwonego w obrazy stanowiące przedmiot ćwiczeń.
Kolor niebieski przeanalizowany w dalszym etapie badań kojarzy się najczęściej z otwartością, relaksem i spokojem (bezmiar błękitu nieba, szum oceanu, itp.). Odgrywa to decydującą rolę, gdyż dzięki niemu nasz umysł nabiera otwartości, stymuluje nowe idee oraz ciekawość. Terapia wykorzystująca kolor niebieski wzmacnia nasze twórcze myślenie i kreatywność.
Wszystko wskazuje na to, że powinniśmy łączyć ćwiczenia na koncentrację z elementami terapii kolorystycznej, zarówno z wykorzystaniem koloru czerwonego, jak również niebieskiego. A jakie są praktyczne sposoby wykorzystania tego pomysłu? Można to wykorzystać m.in. poprzez np. kreowanie wystroju pokoju lub dobierając tapetę na pulpit naszego komputera. Kreatywność w pracy pobudzają niebieskie ściany lub dywany. Do dzieła! Bawmy się kolorami, które uczą : )
UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.