Obecnie prawie każda firma ma lub chciałaby mieć własną wizytówkę w sieci niezależnie od branży, w której się znajduje. Internet stał się drugim światem. Początkowo nie każdy wierzył w jego siłę oddziaływania na świat rzeczywisty. Kiedyś posiadanie strony internetowej przez firmy było już czymś wyjątkowym. Nikt nie przykładał wagi do jej wyjątkowego wyglądu ze względu na szybkość łącz internetowych a także ze względu na to, że pewne technologie zwyczajnie jeszcze nie istniały. W obecnych czasach już samo posiadanie strony internetowej nie wystarczy. Aby użytkownik internetu zechciał odwiedzić stronę www oraz zostać na niej przez pewien czas, to strony internetowe dla firm muszą kusić go swą atrakcyjnością, szybkością, niezawodnością a przy tym łatwością obsługi. W dodatku najlepiej, aby wysoko plasowały się w wyszukiwarkach internetowych. Przede wszystkim w najbardziej popularnej, niestety bezkonkurencyjnie rządzącej internetem – wyszukiwarce Google. Posiadanie profesjonalnej strony internetowej będzie świadczyć również o firmie. Strona niczym nasz osobisty wygląd daje odczuć pierwsze wrażenie, które zawsze powinno być pozytywne. Taka już natura człowieka, że „jak nas widzą, tak nas piszą”.
Można zauważyć w internecie również pewne ciekawe zjawisko. Wiele firm w realnym świecie prowadzonych gdzieś w magazynach a nawet piwnicach posiada profesjonalnie przygotowane strony sprawiające wrażenie, że należą do ludzi siedzących przed najnowocześniejszymi komputerami w ekskluzywnych biurach, oszklonych wieżowców najbardziej zurbanizowanych miast świata. Strony takie budzą zaufanie wśród klientów. Nie oznacza to, że zaufanie je czymś złudnym. Wręcz przeciwnie jeśli firma jest naprawdę wiarygodna, to strona www dla firmy jest uzupełnieniem owego zaufania.
Stronę internetową firmy klient może odwiedzić na dwa sposoby. Świadomy i nieświadomy. Świadomy to ten, kiedy odwiedza stronę naszej firmy dzięki naszej wizytówce, reklamie różnego rodzaju, dowiaduje się z polecenia itp. – najogólniej wtedy kiedy jest świadom, że wchodzi na stronę danej firmy. Wchodząc oczekuje od strony pogłębienia informacji na temat firmy. Dlatego ważną jest rzeczą, aby na stronie znajdowały się najważniejsze informacje dotyczące działalności firmy, usług i najważniejsza rzecz, o której niestety wiele firm zapomina, to rzeczowy kontakt. Sam e-mail lub formularz kontaktowy to za mało. Warto aby w kontakcie znalazł się zarówno e-mail jak i adres rzeczywisty a także telefon kontaktowy. Wchodząc w opisywany sposób klient w pewien sposób nam zaufał, dlatego nasza strona internetowa nie może zburzyć jego zaufania. Powinna jeszcze bardziej zainteresować go treścią i należytym wyglądem.
Drugi sposób, to kiedy klient wchodzi nieświadomie na naszą stronę między innymi przez wyszukiwarkę, kiedy trafia do nas np. przez słowa kluczowe. W tym pierwsze wrażenie będzie czymś bardzo ważnym. Wiele niecierpliwych klientów zrezygnuje z naszej strony jeśli będzie się wolno ładować. Inni zrezygnują kiedy wygląd strony będzie przypominał strony z przed kilku lat, co jednoznacznie może świadczyć, że strona jest jakimś zalegającym w internecie wrakiem lub jednoznacznie klient może wydać werdykt jaka strona taka firma.
Profesjonalne strony internetowe świadczą o firmach, które je posiadają. Nie zmienimy ludzkiej natury, która w pierwszej kolejności rozpoznaje coś po wyglądzie, to właśnie on w decydującej roli wpływa na nasz wizerunek w sieci plus oczywiście szybkość działania. Każdemu w dzisiejszych czasach brakuje cierpliwości i czasu. Dlatego nikt nie będzie czekał kilku minut zanim strona się załaduje.
UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.