Zagadnienia lojalności klientów ostatnimi czasy znalazło się w centrum zainteresowań specjalistów od marketingu. Aspekt ten zajmuje dzisiaj nie tylko naukowców i teoretyków ale i praktyków biznesu. O tym jak skomplikowane jest to zagadnienie, a przez to jakie są trudności w jego zgłębieniu, może świadczyć jego wielorakie pojmowanie. W licznych publikacjach podejmujących ten temat autorzy nie podejmują się podania definicji tego pojęcia, inni zaś ową lojalność traktują w różny sposób. Specjaliści reprezentujący publikacje: „Marketing i Psychologia” przedstawiają różne teorie na ten temat. I tak lojalność rozumiana bywa jako dokonywanie zakupów produktów tego samego producenta – czy tej samej marki, zakupów u tego samego sprzedawcy albo także zakupów w tym samym miejscu – sklepie, markecie itd. Istnieje też pogląd , że lojalność wobec produktów a także firm oznacza przywiązanie klienta do rodzaju nabywanych dóbr oraz miejsc ich sprzedaży, co wyraża się stałym – i powtarzalnym dokonywaniem zakupów i dobrą o nich opinią. Inna – bardziej szczegółową definicję lojalności klientów została zawarta w publikacji pt. „Marketingowe testowanie produktów”. Autorzy tej pozycji wyrażają pogląd, że pojęcie lojalności wobec produktu lub też marki zdefiniować należy jako stopień, w jakim konsument konsekwentnie utrzymuje pozytywną postawę w stosunku do danej marki, produktu, firmy, miejsca zakupów i wykazuje chęć jego zakupu mimo istnienia czynników ekonomicznych (np. cena) przemawiających za wyborem oferty konkurencyjnej.
O autorze
3x latek. Parę zrealizowanych projektów, jeszcze więcej planów i marzeń na przyszłość. Wiele sukcesów, parę porażek- jak to w życiu.UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.