Merchandising jest pojęciem bardzo starym, ale bardzo rzadko używanym. Zdarza się, że jest stosowany w kampaniach nowoczesnego marketingu. Jednak nie każdy wie, czym dokładnie jest. W tym artykule postaramy się wyjaśnić czym zajmuje się merchandiser? Oraz czym tam naprawdę jest merchandising?

Poprzez merchandising można uruchomić niewykorzystany sektor rynkowy, czyli dotrzeć do potencjalnych klientów, którzy być może z jakichś względów zupełnie nie znają oferowanej przez nas marki. Merchandising to również dbanie aby kontakt z daną firmą znalazł się na wysokim i zadowalającym poziomie. Dlatego też warto wykorzystywać merchandising, ponieważ może okazać się wielkim potencjałem dla firmy.

W takim razie, kim jest merchandiser?

Merchandiser jest regionalnym asystentem handlowym, on nie zajmuje się sprzedawaniem towaru, lecz jego wyeksponowaniem w odpowiednim miejscu. Jego zadaniem jest wyróżnianie towarów swojej firmy na tle innych firm. Jego działalność nie polega tylko na oferowaniu towaru, czy też danej usługi, bądź wystawianie umowy kupna, negocjacja warunków, ale zajmuje się towarem firmy, który znajduje się już w sklepie. Właśnie w tym względzie merchandiser odróżnia się bardzo od akwizytora.

Co należy do obowiązków merchandisera?

Przede wszystkim to o wykłada towar tuż po dostawie, porządkuje go na półkach, a w szczególności w dni przed świętami, jak i w weekendy. Chodzi tutaj o te najbardziej rotujące towary w tych okolicznościach. Merchandiser dodatkowo uzupełnia wszystkie brakujące etykiety cenowe, a także tam., gdzie cena uległa zmianie. Merchandising polega także na tym, aby sprawdzić jakość towarów, czy data przydatności, jak i stan techniczny nie uległ zmianie. Merchandiser sugeruje co powinno się pojawić w nowym zamówieniu, bądź nawet sporządza je. Do merchandisera należy także utrzymanie w czystości miejsc sklepowych, a także to on zajmuje się przesyłką raportów z wizyt w sklepie. Korzyści z merchandisingu jest naprawdę sporo.

Co uzyskamy stosując merchandising w kampaniach?

Dzięki merchandising-owi można w umiejętny sposób dopasować asortyment do tego, jak wygląda otoczenie, no i jacy są mieszkańcy. Dzięki znajomości praw, jakie rządzą przy podejmowaniu decyzji kupna przez konsumentów można poprawić zyski ze sprzedaż. W praktyce zostaje wykorzystana zasada wystawiennicza dotycząca przestrzegania zasad kolorystyki, przestrzeni, no i wielkości. Reguły połączenia artykułów pierwszej potrzeby z artykułami impulsowymi może w pełni zostać wykorzystane.

**Kopiowanie, rozpowszechnianie, wykorzystywanie w części lub w całości powyższego tekstu jest zabronione.

UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:

» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.


Inne artykuły użytkownika