Przedsiębiorcy mają do dyspozycji róże środki dzięki którym mają możliwość sprawdzenia w o wiele lepszym stopniu obecnej sytuacji przyszłego lub obecnego kontrahenta, w tym także jego sytuację finansową czyjego powiązania biznesowe. Dla wielu to bardzo dobra informacja, gdyż nierzetelni kontrahenci to naprawdę spory problem dla przedsiębiorców.

Najprostszym sposobem sprawdzenia przedsiębiorcy z którym chcemy nawiązać współpracę jest naturalnie Krajowy Rejestr Sądowy. W przypadku gdy mamy do czynienia ze spółką z o.o. sytuacja jest nawet lepsza, gdyż mamy możliwość wzięcia pełnego odpisu działalności spółki. Sprawdzenie przedsiębiorcy w KRS jest bardzo proste, wystarczy podać nr. KRS przedsiębiorcy, lub znaleźć go po nazwie firmy, lud jego danych osobowych.

Inne formy sprawdzenia to naturalnie zażądanie od kontrahenta takich danych jak NIP czy REGON, odmowa podania tych danych jest już sama w sobie podejrzana. NIP i REGON pomogą nam zweryfikować prawdziwość danych i przede wszystkim, są opcją darmową. Sprawdźmy czy firma ma jakieś Certyfikaty Rzetelności takie jak m.in. „Rzetelna firma” i czy naturalnie są one aktualne, bo cóż nam da Certyfikat z przed 10 lat. Możemy również sprawdzić kontrahenta i informacje przez niego podane dzięki CEIDG – opcja gdy kontrahent jest jednoosobową firmą.

Przedsiębiorcy pozostawiono także możliwość płatnego sprawdzenia innych firm. Do takich sposobów zalicza się krajowy Rejestr Dłużników Niewypłacalnych, sprawdzenie Krajowego Rejestru Długów, wnioskowanie do ZUS o sprawdzenie zaległości firmy zaległości publicznoprawnych, wniosek do Urzędu Skarbowego o sprawdzenie czy kontrahent podający się za płatnika VAT rzeczywiście nim jest.

W tym ostatnim przypadku, sprawa może być dosyć istotna, gdyż przykładem nierzetelnego kontrahenta może być taki który nie jest płatnikiem VAT, lub przestał nim być, w związku czym przedsiębiorca traci możliwość odliczenia od podatku kupionych rzeczy czy usług.

UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:

» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.