Internet w ostatnich latach zdobywa coraz większą popularność, przestał on być już narzędziem przeznaczonym jedynie dla wąskiego grona specjalistów i naukowców wykorzystujących go w swojej pracy. Obecnie swoją popularnością zbliża się do innych mediów i całkiem możliwe, że w niedługim czasie je dogoni i prześcignie. Poniżej postaram się przeanalizować dwie główne zalety tego środka komunikacji, które być może przesądziły o jego dzisiejszym sukcesie, są one ważne także dla użyteczności sieci, jako środowiska prowadzenia kampanii reklamowych.
- Pierwszą z cech, które mam na myśli jest multimedialność internetu, pozwala ona na dotarcie do konsumentów różnego rodzaju mediów. Można bowiem za jego pomocą słuchać radia, oglądać telewizję czy czytać codzienną prasę. Co więcej reklama w internecie nie musi ograniczać się do jednego sposobu prezentacji treści, może być dostarczona pod postacią tekstu, grafiki, dźwięku czy klipu filmowego, pozwala to angażować więcej zmysłów odbiorcy, zwiększając tym samym skuteczność przekazu.
- Obok multimedialności, jeszcze jedną zaletą nowych mediów, która pozwala na nadanie prowadzonym w nich akcjom marketingowym nowej jakości, jest ich interaktywność. W przeciwieństwie do tradycyjnych środków przekazu, sieć pozwala komunikować się w dwie strony, odbiorca może stać się jednocześnie nadawcą, możliwy jest dialog. To pozwala na angażowanie internautów w prowadzone akcje promocyjne, mogą w ich ramach prowadzić blogi, brać udział w konkursach, opisywać swoje wrażenia dotyczące produktów. Nabiera to szczególnego znaczenia w czasie, w którym coraz więcej mówi się o idei tzw. web 2.0, zakładającego maksymalne angażowanie użytkowników w tworzenie treści. Jednocześnie interaktywność daje możliwość bieżącego monitorowania opinii użytkowników o produkcie, a także ich reakcji na prowadzoną akcje marketingową i ewentualnego szybkiego wprowadzania zmian.
Jak widać powyżej, internet ma cechy zupełnie unikalne, które w w tzw. starych mediach były niemal zupełnie niespotykane. Pozwala to stworzyć zupełnie nową jakość komunikacji, silniej zaangażować w przekaz odbiorcę i uczynić z niego rzecznika głoszonych idei.
O autorze
Pióro daje władzę... przynajmniej panowania nad tekstem.UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.