Człowiek rzadko podejmuje decyzje tylko w oparciu o swoje uczucia. Często potrzebuje dobrych, logicznych powodów, żeby coś zrobić. Po prostu racjonalizuje i chce usprawiedliwiać decyzje, jakie podjął pod wpływem chwili.

Elementy copy, które mają charakter dowodowy mają za zadanie podbudować wiarę potencjalnego klienta w produkt. Mają mu udowodnić, że produkt naprawdę działa. Ponadto dają klientowi dobre wymówki, które pomogą usprawiedliwić kupno produktu.

W copywritingu emocje należy połączyć z logiką. To ten drugi element udowadnia, że język korzyści, który stosujesz, to nie tylko puste słowa. To ona sprawia, że obietnice przedstawione w reklamie będą uważane za wiarygodne.

Dzięki racjonalizowaniu w ofercie, klient będzie czuł, że podejmuje dobrą i przemyślaną decyzję (bo to prawda!). Odpowiednie fragmenty oferty tylko potwierdzą słuszność przemyśleń klienta.

Jeśli twój produkt pomaga klientowi z jego problemami, to koniecznie przedstaw informacje, które pomogą potwierdzić jego działanie. Skorzystasz na tym i ty, i klient.

Nierzadko potencjalni klienci chcą wierzyć w to, o czym mówisz w twojej reklamie, jeżeli widzą, że znasz ich problemy. Ale wstrzymują się z zakupem, bo nie są pewni – nikt im nie udowodnił, że to co reklamujesz zadziała w ich przypadku.

Często w ofertach reklamowych (na stronach www, broszurach i innych materiałach marketingowych) wykorzystuje się język korzyści i emocje i równie często ignoruje się element dowodowy oferty. I odwrotnie – wiele ofert bazuje tylko na tym, żeby udowodnić, że produkt działa i ignoruje podejście emocjonalne copywritingu.

Potrzebne są obydwa elementy. Dopiero ich równowaga może zmotywować potencjalnego klienta do zakupu.

UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:

» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.


Inne artykuły użytkownika