Media nagłośniły w ostatnim czasie sytuacje, w których niektóre OFE utrudniają swoim klientom przejście do innych otwartych funduszy emerytalnych. Sytuacja ta dotyczyła w szczególności podmiotów, które zmieniły w ostatnim czasie właściciela albo swoją nazwę. Absurd sytuacji polegał na tym, że zazwyczaj o owych zmianach nie byli informowani klienci OFE.
Warto wybrać OFE, które szanuje swoich klientów, a jego oferta charakteryzuje się jasnymi i przejrzystymi zasadami. W innym przypadku możemy doświadczyć sytuacji, kiedy zmiana funduszu emerytalnego będzie bardzo kłopotliwa. Niektóre otwarte fundusze emerytalne automatycznie odrzucają podanie o zamkniecie wtedy, kiedy pomylimy się w kodzie pocztowym czy źle napiszemy nazwę danego OFE, pomimo tego, że prościej byłoby wprowadzić zamiany przy współpracy z klientem za pośrednictwem telefonu. Dlaczego jednak niektóre OFE wolą przesłać klientowi wniosek do poprawy, niż wykonać znacznie tańszy telefon? Odpowiedź jest zaskakująco prosta – jeżeli otwarty fundusz emerytalny zatrzyma przy sobie klienta na kolejne miesiące, będzie mógł zarządzać dodatkową gotówką przez dodatkowy okres czasu oraz pobierać prowizję.
Paradoks takiego postępowania przez otwarte fundusze emerytalne, polega na tym, że tak czy owak nie zatrzymają przy sobie osób, które chcą odejść, a dodatkowo ograniczą sobie ilość nowych klientów. Kto chciałby przystąpić do OFE, którego w przypadku słabych wyników, nie będzie mógł odejść?
O autorze
Jestem absolwentem kierunku "Finanse i bankowość" na Uniwersytecie Warszawskim. Pasjonuję się tematami związanymi z rynkiem finansowym w Polsce i na świecie.UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.
Ojj to prawda. Musze wam powiedzieć, że często na 80 wniosków o przejście z jednego OFE do drugiego przechodzi 10 .. a czepiają się wtedy wszystkiego np niewyraźnego „ą” bo to może „ą” a może „ę” a może „a” i to wtedy według nich nie ta sama osoba … najważniejsze jak najdłużej doić z kasy przyszłego emeryta.
Ogólnie ofe to jakaś porażka – KAŻDE …