Nieważne w jaki sposób o Tobie mówią, ważne że mówią : zasadę tę pielęgnują twórcy kontrowersyjnych klipów reklamowych. Jeden z nich spowodował zbulwersowanie w ostatnich miesiącach, szczególnie pośród imigrantów mieszkających w Hiszpanii.
Temat dotyczy pewnego robotnika, jaki od kilku lat zarabia w Espanii i długo nie zobaczył własnego synka. Agencja reklamowa, której fabrykację klipu powierzyła Coca-Cola, narażona jest teraz na ataki, jakkolwiek trudno zaaprobować tę opowieść za zniewagę narodu. Przecież w porównaniu do Hiszpanów, w dalszym ciągu jesteśmy narodem biednym. Spot naświetla nadmienionego robotnika, który częstokroć popija znany napój, jakiego wytwórca oznajmia jeden konkurs.
Jedną z nagród jest wyjazd nad Wisłę na futbolowy czempionat. Ażeby zwiększyć szanse na zwycięstwo, zaprzyjaźnieni mieszkańcy oddają Polakowi swoje flaszki. Wsparcie okazuje się skuteczne i pracownik fizyczny będzie mógł udać się w swą wymarzoną eskapadę. Wszak czuć w tej reklamie drobną drwinę, ale trudno obrażać się na realia. W porównaniu do państw starej UE, w dalszym ciągu jesteśmy biedni, nawet pomimo ostrego kryzysu gospodarczego, jaki dotknął zwłaszcza Hiszpanię.
Może zatem nie wskazane jest być nadmiernie wyczulonym na swoim punkcie, a odwdzięczać się podobnie. Nie ma powodu, żeby bez wielkiego kłopotu znajdować słabe punkty nawet pośród najsilniejszych nacji kontynentu i potraktować je na widoku zbiorowym w krzywym zwierciadle. To stale bardziej daje do myślenia, niż prawdopodobna napaść słowna i postawa despektu. Mniej kontrowersyjne, lecz niesłychanie twórcze koncepcje marketingowe, odszukasz między innymi na tej stronie.
UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.