Nowoczesne technologie zawitały również w strefę obsługi basenów. Pomagają one w sprawnym zarządzaniu basenem i wszystkich należących do niego części. Wykorzystywany do tego jest system obsługi basenu. Zawiera on w sobie wiele funkcji kontrolujących i koordynujących pracę całego obiektu, dzięki czemu w znacznym stopniu ułatwia on pracę właścicielom i pracownikom, a klientom uprzyjemnia korzystanie z usług.
Ta dziedzina informatyki ciągle się rozwija, pojawiają się nowe udoskonalenia. Wiele z nich jest odpowiedzią na rosnące wymagania i zapotrzebowanie na tego typu usługi. Przez lata to właściciele różnych obiektów rekreacyjnych, w porozumieniu z programistami, stworzyli zestaw najpotrzebniejszych funkcji, jakie powinien posiadać taki system.
Elektroniczny system obsługi klienta zawiera w sobie wiele udogodnień. Potencjalna osoba za jego pomocą może zarezerwować sobie usługę, wykupić karnet lub kartę członkowską i w pełni wygodny sposób z niej korzystać. System ten prowadzi ewidencję każdego klienta i zapisuje jego działania i zakres wykorzystanych przez niego usług. W praktyce, pozwala to np. na bezgotówkowe zakupy na terenie całego obiektu, gdyż każda transakcja zapisywana jest w systemie, a pieniądze pobierane są od klienta po wyjściu z basenu. Ułatwienie dostępu do usług, bez zbędnych formalności potrafi podnieść ich sprzedaż nawet do 20% (mowa tu o restauracjach przy basenach, sklepach, albo gdy usługi takie jak sauna są dodatkowo odpłatne). Wszystkie te informacje zapisywane są na odpowiedniej karcie, którą czyta system.
Dla właściciela obiektu ważniejsza jest kontrola co, kiedy, gdzie i jak się obywa. System taki ma funkcję tworzenia baz danych, które zawierają informacje pozbierane z kart użytkowych klientów. W ten sposób łatwo sprawdzić jakie atrakcje w obrębie basenu cieszą się największa popularnością, a w co nie warto w przyszłości inwestować. System potrafi w tym celu stworzyć różnego rodzaju raporty i statystyki. W ten sam sposób mogą być kontrolowani pracownicy, przez co lepiej można im zorganizować czas pracy. Ich działania w obrębie obsługi klienta też są ułatwione, gdyż system prowadzi dokładne zestawienie wszystkich dokonanych działań. W ten sposób rozliczenie czasu pobytu i kosztów usług odbywa się bardzo sprawnie.
Bramki obrotowe również sterowane są przez ten system. Ogólnie wiele rożnych urządzeń zewnętrznych można podpiąć pod jego działanie. Warto tu wymienić chociażby: współpracę z dostępem do różnych pomieszczeń (magazyny, zaplecza), dostęp klientów do szafek elektronicznych, wejścia i wyjścia na basen kontrolowane przez kołowroty.
UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.