Od czego zależy skuteczność oferty reklamowej? W znacznej mierze od tego, jak wiarygodne są zamieszczone w niej obietnice i jak produkt może pomóc twojemu klientowi. Wiarygodność można uzyskać dzięki dowodom – faktom, które popierają obietnice.

Fakty, które copywriter przedstawia w ofercie muszą być wiarygodne w oczach klienta. Większość klientów jest z natury podejrzliwa i często nie wierzy w coś, co dla ciebie – przedsiębiorcy – może być oczywiste. Copywriting i oferty, które powodują niedowierzanie są tylko wydatkiem, a nie inwestycją.

Czasem może zdarzyć się tak, że prawda może być tak zadziwiająca, że nikt nie da jej wiary. W takiej sytuacji copywriter powinien stonować ofertę, by nie miała charakteru krzykliwej reklamy.

Klienci uwierzą w przedstawiane korzyści i obietnice o ile ich dotychczasowe doświadczenia nie będą im przeczyły. Np. jeśli raz sparzyli się na produkcie typu dieta-cud, to mało prawdopodobne, że kolejny raz zaryzykują swoje pieniądze na podobny produkt.

W copywritingu należy unikać zbytniej przesady i perfekcjonizmu. Powściągliwość może być bardziej przekonująca niż wyczuwalne wyolbrzymianie obietnic i naciąganie faktów. W niektórych przypadkach warto nawet wspomnieć o drobnych wadach produktu.

Jaki jest najłatwiejszy sposób na uwiarygodnienie faktów w ofercie? Przedstawienie ich w sposób bardzo dokładny. Zamiast „usuwa 100% łupieżu”, powinno być „usuwa 99,7% łupieżu”. Zamiast „sprzedaliśmy już prawie milion sztuk produktu X” powinno być „sprzedaliśmy już 931 479 sztuk produktu X”.

Dobry copywriting korzysta również elementów logicznych. Chodzi o to, by klient zrozumiał, dlaczego obietnica zostanie spełniona – np. niższe zużycie prądu wynika z zastosowania konkretnej technologii lub dlaczego produkt został przeceniony.

UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:

» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.


Inne artykuły użytkownika