Niniejszy artykuł kieruję do wszystkich, którzy reklamują swoją firmę w internecie za pomocą reklam graficznych – bannerów. Musisz bowiem wiedzieć, że istnieje bardzo ważne zjawisko dotyczące takiej właśnie formy promocji. Zjawisko to nazywamy ślepotą bannerową.
Na czym polega owa ślepota?
Pozwól, że odpowiem na to pytanie nieco od tyłu.
Zapewne chcesz, aby Twoje bandery były dobrze widziane na stronach, na których są wyświetlane. Wydaje się to oczywiste – im więcej osób je zobaczy, tym masz większą szansę na to, że klikną i zapoznają się z Twoja ofertą. Stąd już dużo bliżej do wygenerowania sprzedaży czy jakiegokolwiek innego leadu.
Chcąc wyróżnić bannery, zlecamy grafikom wykonanie ich dużych, rzucających się w oczy, krzykliwych. Najlepiej będzie, jeśli banner będzie odcinał się od reszty grafiki na stronie – myślimy.
Tymczasem okazuje się, że jest odwrotnie!
Im bardziej wyróżniający się banner stworzysz, tym większą masz szansę na zaobserwowanie w praktyce (niestety – na własnej skórze) zjawiska zwanego ślepotą bannerową (mogłeś się tez spotkać z angielską nazwą – banner blindness).
Zjawisko to polega na tym, że internauci nauczyli się nie zauważać wszystkiego, co wygląda jak reklama na stronach internetowych. Im bardziej Twój banner się wyróżnia z otoczenia, tym większe prawdopodobieństwo, że mózg internauty uzna go za reklamę – i zrobi to poniżej progu świadomości internauty. Mózg wyda oczom rozkaz, żeby nie patrzyły w miejsce, w którym znajduje się Twoja reklama!
Zaobserwowano to dzięki technologii śledzenia ruchu oczu. Jest ona wykorzystywana do badania ergonomii stron internetowych, a niejedno badanie pokazało, że internauci patrzą na wiele elementów strony – ale akurat nie na te, które wyglądają jak reklamy.
Rozwiązanie problemu
Zlecaj więc wykonanie swoich bannerów aby wyglądały podobnie do grafiki strony – czyli dokładnie inaczej niż robi większość. I testuj – zainstaluj statystyki oglądalności i monitoruj, jaka skuteczność ma banner. Zmieniaj go, wtórz nowe wersje. W ten sposób nauczysz się najlepiej jak reklamować swoją firmę w internecie.
UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.