Wybór słów kluczowych, na które chcemy pozycjonować stronę to jedna z ważniejszych decyzji dotycząca SEO (ang. Search Engine Optymization). Przed jej podjęciem powinniśmy przeanalizować stopień ich trudności. Czyli ocenić z jakim nakładem pracy będzie się wiązało pozycjonowanie strony w wyszukiwarce na wybrane słowa oraz czy jesteśmy w stanie się tego podjąć.
Nawet jeżeli bardzo życzylibyśmy sobie pierwszej pozycji na hasło „sms” to mimo to powinniśmy poważnie się nad tym zastanowić, biorąc pod uwagę ile pracy trzeba wykonać, tym bardziej jeżeli chcemy to robić samodzielnie. Co innego jeżeli mamy wysoki budżet i stać nas na to.
Jakie elementy powinniśmy przeanalizować, żeby ocenić trudność danego słowa w pozycjonowaniu.
Statystyki wyszukiwania
Dwa elementy, które często są brane pod uwagę przy określaniu wyceny danego słowa to liczba stron pojawiająca się w wyszukiwarce (warto przemyśleć raz jeszcze wybór firmy, która kieruje się tym przy wycenie) po wpisaniu słowa (dla „sms” to 887 mln) oraz ilość zapytań kierowanych do wyszukiwarki na to słowo.
O ile drugi element może mieć znaczenie, gdyż duża liczba wyszukań, świadczy o popularności tego słowa co może prowadzić do powstania silnej konkurencji na dane słowo. Natomiast jeżeli chodzi liczbę wyświetlanych stron, to świadczy jedynie o jego częstym używaniu na stronach a nie o trudnościach w jego pozycjonowaniu.
Podsumowując statystyki wyszukań świadczą bardziej o popularności danego słowa co może prowadzić do powstania silnej konkurencji, ale jest to jedynie przesłanka i ciężko z niej wyciągnąć wniosek, że pozycjonowanie będzie wymagało dużych nakładów pracy.
Jakość stron z top 10
Podstawowym elementem, który decyduje o trudności pozycjonowania słów kluczowych jest siła i jakość stron zajmujących pozycję 1 – 10 w wyszukiwarce na dane słowo. Poprzez siłę i jakość rozumiem, link popularity (ilość i jakość linków) oraz optymalizację strony pod kątem słów kluczowych.
Istnieje w sieci wiele przydatnych narzędzi, dzięki którym możemy badać konkurencję. Dopiero taka analiza pozwala stwierdzić jak trudne będzie pozycjonowanie strony na wybrane słowa kluczowe. Taka analiza przyda się też do określenia co konkurencja robi dobrze a jakie elementy zaniedbuje.
Oczywiście jeżeli wybraliśmy już słowa i nie mamy zamiaru ich zmienić niezależnie od poziomu konkurencji to pozostaje zaakceptować warunki. Natomiast lepiej je znać niż potem zastanawiać się czemu pozycja danego słowa jest tak odległa i może by je zmienić na inne lub wykorzystywać nieetyczne techniki pozycjonowania strony.
UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.
Dla większości pozycjonerów trudne słowa to chęć podjęcia walki, ja obecnie pozycjonuję w miarę trudne frazy ale nie najtrudniejsze ponieważ z takimi to mógłbym sobie nie dać rady.
Pozdrawiam, Tomasz B.
http://ofercik.pl