Jedną z czołowych marek, która zyskała w oczach sportowców na torach wyścigowych jest Goodyear. Osiągnięciem znaczącym jest fakt, że koncern jest wyłącznym dostawcą opon podczas Europejskich Mistrzostw Pojazdów Ciężarowych FIA.
Historia marki i jej kariera w obsłudze torów wyścigowych sięga 2004 roku. Wtedy po raz pierwszy Goodyear stał się dostawcą opon. Z myślą o wyścigach producenci firmy opatentowali również specjalną gumę, Goddyear Truck Racing 315/70R22.5, zaprojektowaną po intensywnie prowadzonych badaniach na torach i w laboratoriach marki. Opony dla ciężarówek spełnia wszystkie wymagania techniczne stawiane przez organizatorów FIA, a ponadto jest zgodne z misją i aktualnymi standardami, jakie preferuje firma. Podczas projektowania wzięto również pod uwagę europejską regulację UNECE 54.
Zanim Goodyear „wjechał” na tor wyścigu jego inżynierowie musieli poddać próbom wiele elementów gumy. Sprawdzano między innymi stopkę opony, jej wytrzymałość na wysokie prędkości. Ostatecznie guma Truck Racing została zaakceptowana w Luksemburgu, w Centrum Innowacji Goodyera. Wyścigowe gumy tworzone są z wykorzystaniem technologii FEM, która uwzględnia szereg czynników jak: obciążenie, ciśnienie koła i kąt jego nachylenia. Zespoły rajdowe i wyścigowe, które uczestniczą w rozgrywkach mają dostęp do wszystkich badań prowadzonych przez koncern.
Nietypowość ogumienia wyścigowego to również identyfikacja, niepowtarzalna i jedyna w swoim stylu, którą nadaje mu RFID – technologia identyfikacji radiowej. Związane jest z wprowadzeniem mikroczipu podczas proces produkcji. Dzięki temu organizatorzy i kontrolerzy jakości FIA mogą kontrolować stan gumy, poprzez co zachowana jest jednolitość w wykorzystywanych podczas wyścigach ogumieniach. Ta wyścigowa technologia została przełożona również na produkty dostępne dla zwykłych ciężarówek, na oś wleczoną model Regional RHT II, 435/50R19.5. Rozmiar koła, w którym montuje się mikroczipy jest najpopularniejszy wśród użytkowników i operatorów dużych naczep. Poważne firmy, posiadające floty pojazdów ciężarowych składających się z kilkuset samochodów korzystają z systemu internetowego Goodyera, pozwalającego na sprawne zarządzanie ogumieniem.
Dzięki technologii mikroczipów skraca się czas przestojów, zwiększa bezpieczeństwo oraz sprawniej zarządza się oponami. Aspekt bezpieczeństwa jest tutaj szczególnie istotny i można powiedzieć, że chroniony, gdyż opony z radiowym systemem nie można zdemontować tak by bezpiecznie usunąć chipa bez niszczenia ogumienia. Jest to bardzo pozytywne ze względu na spadek liczby kradzieży, każdą gumę można z powodzeniem przypisać do danej naczepy i tym samym ustalić jej właściciela.
UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.