Title jest jednym z elementów na stronie, którego zawartość ma znaczący wpływ na pozycję strony w wyszukiwarkach, w tym w Google. Dlatego tak ważne jest, aby przemyśleć jego budowę i słowa kluczowe, jakie zostaną w nim uwzględnione. Na początku jednak należy dokonać analizy słów kluczowych i wybrać te, które wygenerują wartościowy ruch na naszej stronie.
Optymalizacja title
Najszybszym sposobem na dobór słów kluczowych jest skorzystanie z Narzędzia propozycji słów kluczowych Google AdWords. Wystarczy wpisać w puste pole jak najwięcej słów określających tematykę naszej strony, ustawiając najlepiej dopasowanie dokładne. Sortując wyniki po kolumnie „Ogólna miesięczna ilość wyszukiwań” uzyskamy propozycje słów kluczowych w kolejności od najpopularniejszego. Osoby z niewielkim doświadczeniem w temacie pozycjonowania nie powinny wybierać słów kluczowych o zbyt wysokiej konkurencji, dlatego na początek można ograniczyć się do słów o maksymalnie średniej konkurencji i miesięcznej ilości wyszukiwań od 500 do 1000.

Następnym etapem będzie uwzględnienie wybranych słów kluczowych w title naszej strony. W tym celu dobrze jest trzymać się następujących zasad:

  • długość do ok. 65 znaków

indeksowane są także dłuższe tytuły, jednak taka długość jest optymalna i mieści się w Google w polu przeznaczonym na tytuł;

  • zróżnicowanie tytułów

każda z podstron dotyczy nieco innego zagadnienia (np. o firmie, oferta i kontakt), dlatego też tytuł powinien być przygotowany indywidualnie dla każdej z nich. Sprawdzenie podstron, których tytuł powinien zostać zmieniony, jest możliwe po zalogowaniu się na konto w Narzędziach dla webmasterów i przejściu do zakładki Diagnostyka → HTML – sugestie → Podwójne tagi tytułowe;

  • słowa kluczowe

tworząc title pamiętajmy o 3 zasadach:

  • słowa kluczowe, na których nam zależy, rozdzielmy na wszystkie podstrony w taki sposób, aby każda z nich była zoptymalizowana pod kątem tylko 3-4 z nich (np. na stronie głównej zamieścimy najbardziej ogólne słowa, na podstronie z ofertą słowa charakteryzujące rodzaje produktów lub usług, a na podstronie konkretnego produktu – jego pełną nazwę). Trzymajmy się tej zasady także przy pozostałych omawianych tu elementach.
  • najważniejsze słowa kluczowe zamieśćmy na początku tytułu, chyba że zależy nam na promowaniu marki i zdecydujemy się na rozpoczęcie tytułu od nazwy firmy lub adresu strony (tak jak na powyższym przykładzie);
  • nie rozdzielajmy najważniejszych fraz – mimo że Google łączy bez problemu słowa kluczowe z tytułu w różne frazy, to jednak te występujące tuż po sobie mają największy wpływ na ich pozycję.

Tak dobrane tytuły pozwolą wyszukiwarkom na skojarzenie strony z odpowiednią tematyką i słowami kluczowymi. Jeśli dodatkowo pokrywają się one ze słowami znajdującymi się w treści strony, pierwsze efekty powinny zostać zauważone tuż po zaindeksowaniu przez wyszukiwarki nowej wersji strony.

Artykuł ten to fragment darmowego poradnika dot. optymalizacji.

UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:

» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.


Inne artykuły użytkownika