Dyskusja dotycząca tego, czy pieniądze czy pomysły wywierają większy wpływ na własny biznes przypomina dywagacje na temat jajka i kury. Warto zauważyć, że z biegiem lat i coraz większym nasycaniem się rynków w poszczególnych branżach coraz trudniej o nietuzinkowe projekty, a coraz łatwiej o źródła finansowania nowych przedsięwzięć. Nadal najważniejsze są bankowe kredyty. Co prawda ciągle młodzi przedsiębiorcy mogą skorzystać z unijnych dotacji przeznaczonych na rozwój nowych firm, jednak w praktyce wysokość oferowanych pieniędzy i sposoby rozliczania dotacji czynią z nich drugorzędną formę wsparcia działalności.
Niestety powszechna dostępność kredytów dla przedsiębiorców występuje jedynie w reklamach bankowych produktów. W rzeczywistości znalezienie odpowiedniej kredytowej oferty wymaga nieco zachodu. Niezależnie od tego, jak dobry biznes chcemy sfinansować, dla pracowników banku nasze biznes plany i pomysły na prowadzenie działalności będą miały drugorzędne znaczenie. Z punktu widzenia instytucji bankowych najważniejszym kryterium, wpływającym na możliwość przyznania kredytu nowej firmie, jest okres jej funkcjonowania na rynku.
Kredyty umożliwiające sfinansowanie wydatków generowanych przez firmowy biznes, który działa na rynku krócej niż 12 miesięcy są dostępne w formie limitu kredytowego w firmowym koncie. W zależności od polityki kredytowej w danym banku oferowane są w ramach limitu różne kwoty. Wyjątków opartych o rzeczywiste kredyty dla młodych firm jest jedynie kilka. Jedną z najciekawszych ofert na rynku ma w chwili obecnej Idea Bank, który oferuje kredyty do 3 milionów złotych. Oczywiście realny limit kredytu jest dla każdego kredytobiorcy ustalany oddzielnie. Zdolność kredytowa jest obliczana na podstawie oświadczenia. Osoby prowadzące działalność w ramach zawodów zaufania publicznego mogą liczyć na kredyt w FM Banku, który może osiągnąć maksymalnie wysokość 150 tysięcy złotych. Bank udziela również kredytów dla nowych firm w ramach programu „Progress”.
UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.