Zarządzając sporą kadrą – czy to w pracy, czy też na różnego rodzaju eventach, niezbędne jest kilka narzędzi wspomagających pracę kadry kierowniczej. Niezbędna jest poprawna analiza problemu, faza modelowania, preparacji, antycypacji i ekonomizacji naszej decyzji.
Podejmując istotne decyzje, z różnego punktu widzenia, musimy przejść kolejno przez 4 etapy podejmowania decyzji. Faza modelowania polega na rozpoznaniu problemu naszej decyzji, ustaleniu wariantów rozwiązań danego problemu, przewidywaniu wyników każdego z rozwiązań i podjęciu decyzji. Faza preparacji skupia się na jakości informacji które posiadamy. Każda informacja powinna być istotna dla naszego problemu, prawdziwa (bez błędna), nieprzypadkowa i możliwa do sprawdzenia. Po podjęciu decyzji i sprawdzeniu informacji pora na fazę antycypacji czyli przewidywania skutków podjętej przez nas decyzji. Aby było to w ogóle możliwe musimy założyć iż zjawiska dotyczące naszej decyzji są niezmienne oraz możemy określić prawdopodobieństwo wystąpienia konkretnych zjawisk. Ostatnią fazą podejmowania decyzji jest jej ekonomizacja – czyli skutki ekonomii. Sprawdzamy jaki zysk i jaki nakład jest niezbędny do wykonania wcześniejszych trzech kroków, oraz jakie ekonomiczne skutki przyniesie nasza decyzja.
Jeżeli sumiennie przejdziemy przez te 4 kroki, każda nasza decyzja będzie dobra i ewentualne nieprzyjemności wynikające z podjęcia decyzji będą wcześniej przewidziane. Oczywiście warto przechodzić przez te 4 kroki tylko w wypadku gdy nasz problem jest rozbudowany.
O autorze
Lubię pisać o tym czym się interesuje. Jeżeli uważasz moje wpisy za dobre - skomentuj :)UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.