Od początku działalności firmy TravelOne.pl, czyli od 1999 roku naszą specjalnością są wczasy w Chorwacji, szczególnie z dojazdem własnym. Tak było i tym razem. Ponadto, podobnie jak i w ubiegłych latach najlepiej sprzedawały się pobyty w Grecji, Turcji, Bułgarii oraz w Egipcie.
Zmiana nastąpiła jedynie w stopniu zainteresowania poszczególnymi kierunkami – odnotowaliśmy znaczący wzrost rezerwacji do Turcji i Grecji oraz spadek sprzedaży Bułgarii. Niezmienną popularnością cieszy się Egipt.
W dalszym ciągu nasi klienci najchętniej wyjeżdżają w parach. Ponad 45% wszystkich rezerwacji to wyjazdy dwuosobowe, prawie 19% stanowią wakacje rodzinne typu 2+1 (dwie osoby dorosłe i dziecko), a aż 33% to wyjazdy powyżej 4 osób (segment 2+2 oraz wyjazdy w małych, kilkuosobowych grupach). Wypoczynek w pojedynkę wybrało zaledwie 2% naszych klientów.
Opcję all inclusive wybrało 37% klientów, 28% zdecydowało się na własne wyżywienie, natomiast 26% klientów dokonało rezerwacji pobytu z HB – 2 posiłki dziennie.
Średnia cena rezerwacji w tym sezonie to 4.644,00 zł, tj. o 241 zł więcej w porównaniu z tym samym okresem w 2009 r.
Przeważająca część rezerwacji obejmowała miesiące wakacyjne – wyjazdy lipcowe stanowiły 30% ogółu, a sierpniowe aż 29 %. Zdecydowanie więcej klientów wybrało urlop we wrześniu niż w czerwcu.
Nasi klienci stosunkowo rzadko zgłaszali negatywne uwagi na temat niedogodności podczas urlopu. Z tych które otrzymaliśmy, najwięcej dotyczyło standardu oraz wyposażenia obiektów hotelarskich, których stan faktyczny odbiegał od ofert prezentowanych w katalogach touroperatorów (zdarzały się przypadki niedziałającej klimatyzacji, braku ciepłej wody lub ręczników, awarii windy czy zepsutych zamków w pokojach). W przypadku wyjazdów do krajów arabskich oraz Grecji czy Bułgarii pojawiały się zarzuty dotyczące niesmacznego lub monotonnego wyżywienie (szczególnie w ofertach all inclusive). Kilkukrotnie klienci zgłaszali również problemy w komunikacji z rezydentami. Powodem do niezadowolenia były również częste zmiany godzin przelotów, niekiedy wiążących się także ze zmianami dnia wylotu lub powrotu oraz opóźnionych transferów.
UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.