Nie wiesz jak pisać wypracowania z angielskiego? Zawarte w tym artykule porady pomogą Ci uświadomić sobie, jak bardzo różnią się od siebie poszczególne rodzaje wypracowania, w szczególności na przykładzie listów.
W pierwszej kolejności powinieneś się zapoznać z zasadami pisania wypracowań takich jak listy formalne i nieformalne, artykuły, recenzje filmów/książek/wystaw, krótkie ogłoszenia itp. Różnią się one stylem, słownictwem, schematem i stałymi zwrotami. Schemat listów jest prawie taki sam – w górnym prawym rogu podaje się adres odbiorcy i datę, list należy odpowiednio zacząć, zakończyć i podpisać swoim imieniem i nazwiskiem. W pierwszym akapicie podaje się powód pisania i ewentualnie dziękuje się za otrzymany wcześniej list, na który się właśnie odpisuje. Następnie taki list należy rozwinąć, a na samym końcu go podsumować i ewentualnie zadać dodatkowe pytania.
W liście formalnym, w przeciwieństwie do nieformalnego, nie używa się form ściągniętych (na przykład it’s zamiast it isl albo I’d like zamiast I would like), idiomów, phrasal verbs ani potocznego języka. Musi on być pisany zgodnie z książkowymi zasadami – nie ma w nim miejsca na luźne pogaduszki. Listy formalne pisane są zazwyczaj w sprawie pracy lub szkoły, uczestnictwa w konkursie albo reklamacji, np. obsługi w restauracji. Listy nieformalne pisze się znajomych, dlatego też można sobie w nich pozwolić na sporo swobody jeśli chodzi o styl i użyte zwroty.
Tak jak w przypadku opisanych pokrótce rodzajów listów widać spore różnice, tak też każdy inny rodzaj wypracowania rządzi się innymi prawami. Jeśli więc masz do napisania wypracowanie z języka angielskiego i masz z tym trudności, sięgnij do książek, stron z kursami angielskiego i na fora językowe, na których z pewnością znajdziesz osoby chętne do udzielenia Ci pomocy.
UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.