Reklama – mało komu dobrze kojarzy się to hasło. Większości z nas po usłyszeniu tego słowa kojarzy automatycznie inne – oszustwo. I tak jak nie jest to do końca sprawiedliwe, tak niestety nauczyło nas doświadczenie. Tradycyjna reklama również ma ten minus, że bardzo trudno jest skierować ją do konkretnej, zainteresowanej grupy. Zazwyczaj jej odbiorcy to olbrzymia grupa, spośród tylko nieliczni są tak na prawdę zainteresowani. Przy promowaniu marki, umacnianiu jej pozycji i świadomości o niej, to może się jeszcze przydać. Jeżeli jednak chodzi o sprzedaż i konkretne zarobki, szczególnie w branżach niszowych, powinniśmy szukać innej formy promocji. I tutaj dochodzimy do sedna, czyli pozycjonowania.
Czym jest pozycjonowanie?
W dużym skrócie pozycjonowanie to przekonywanie wyszukiwarek, że strona naszego, powiedzmy, producenta mebli jest lepsza niż strona konkurencji, w związku z tym powinna pojawiać się wyżej w wynikach wyszukiwania. Co to ma wspólnego z reklamą? W tradycyjnym jej znaczeniu, niewiele. Jednak efekt jest taki sam – zwiększa się sprzedaż.
Wraz z rozwojem internetu, wyszukiwarki (np. Google) stały się głównym źródłem informacji dla wielu rządnych wiedzy internautów. O ile prościej i szybciej znajdziemy poszukiwane usługi bądź towary, jeżeli nie wychodząc z domu zapytamy o nie wyszukiwarkę. I w tym momencie pojawia się wyszukiwarka. Zakładając że nasza strona znajduje się wysoko w wynikach wyszukiwania na konkretne słowa kluczowe, możemy być pewni że przełoży się to na większą sprzedaż. Pozycjonowanie to reklama która trafia do wąskiej, ale najważniejszej grupy docelowych – potencjalnych klientów. I co najśmieszniejsze – większość z nich nie wie, że padli właśnie ofiarą reklamy!
O autorze
Mam 26 lat, uczęszczam do wyższej szkoły dziennikarskiej w Lublinie. Interesuję się wszystkim po trochu :)UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.
Spoko sprawa tylko nie zawsze tania:). tylko czasami wycena danych fraz zaproponowanych przez niektóre firmy jest masakryczna. Kiedyś poprosiłem o wycenę jakieś frazy paru firmą to różnice w cenie były strasznie duże. Nie mam pojęcia skąd tak duża rozbieżność cenowa.