Logo firmy jest nie tylko tym co widzimy na papierze. To część szeroko pojętej tożsamości firmy. Identyfikacja wizualna ma wywoływać wrażenia i doznania, które możemy porównać do skojarzeń związanych z odbiorem popkultury.
Wypracowanie marki nie przychodzi łatwo. Firma powinna mieć jasny plan działania. Musi być konsekwentna we wszystkich działaniach związanych z promocją marki. Musi mieć wizję idei, którą chce „zakazić” umysł klienta.
Identyfikacja wizualna to zestaw zaprojektowanych obiektów, które określają styl firmy. Typowy pakiet corporate identity zazwyczaj zawiera następujące elementy: logo, papier firmowy, koperty i wizytówki.
Styl materiałów korporacyjnych ma zasadnicze znaczenie dla wszelkiej działalności marketingowej firmy. Opracowania profesjonalnego systemu identyfikacji wizualnej wymaga pracy zawodowych projektantów i menedżerów. Dlatego decydując się na studio graficzne, które ma zaprojektować dla nas znak firmowy lub opracować kompletny system identyfikacji wizualnej, powinniśmy wybrać ofertę studia kreatywnego, mogącego pochwalić się doświadczeniem popartym portfolio i osiągnięciami w tej dziedzinie (konkursy itp.).
Logo firmy powinno wyglądać tak samo dobrze gdy jest wykonane z 15-sto metrowych liter i umieszczone przed siedzibą firmy jak i 15-sto milimetrowe wydrukowane na wizytówce.
Biorąc pod uwagę fakt, że logo firmy będzie wykorzystywane na wszystkich nośnikach i na wielu płaszczyznach, wybór znaku firmowego staje się jedną z najważniejszych decyzji podczas zakładania przedsiębiorstwa.
UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.
Faktycznie logo jest ważnym elementem dla każdej rozwijającej się firmy.
Do artykułu dodałbym, aby zwrócić uwagę czy przy kupowaniu logotypu jego autor zrzeka się na naszą rzecz praw autorskich majątkowych.
Osobiście wyszukuję ofert projektantów na allegro.pl i zwykle jestem zadowolony z ich usług, jednak firmy dysponujące większym potencjałem, budżetem i możliwościami powinny wg. mnie zapłacić za swe logo nieco więcej by mieć pewność, że będzie ono podobało się nie tylko nam, ale i naszym odbiorcom.
Podzdrawiam