Decydując się na budowanie firmowej strony www należy pamiętać, że będzie ona przez długie lata prezentować prowadzoną działalność – stanie się niejako internetową twarzą firmy. Dlatego projektowanie stron internetowych warto zlecić profesjonalistom i mieć pewność, że tworzona strona będzie zgodna z najnowszymi trendami i elementami identyfikacji wizualnej firmy, czy reklamami zewnętrznymi. Wspólnie muszą stworzyć spójne narzędzie, które będzie fundamentem kampanii promocyjnych firmy. Tylko prezentując jednolity wizerunek firmy możemy mieć pewność, że internauta od razu skojarzy firmę z jej stroną i reklamami.

projektowanie stron

Oprócz tego, że witryna powinna być spójna z materiałami firmowymi, musi być także dopasowana do charakteru branży. I przykładowo, jeżeli posiadasz aptekę, a chciałbyś stworzyć jej wirtualny odpowiednik, użyj branżowych zdjęć, grafik farmaceutów czy wizualizacji apteki. Niech internauta ma wrażenie, że kupuje leki w aptece, a obsługuje go profesjonalny farmaceuta. Grunt to oryginalne pomysły, które będzie można wprowadzić w życie i dzięki którym internauta na pierwszy rzut oka będzie wiedział, że trafił na odpowiedni serwis.

Późniejsze administrowanie stroną wymaga aktualizowania jej na bieżąco. Jeżeli prowadzimy kampanię reklamową w prasie, radiu czy telewizji, warto będzie wyjść z nią na firmowe strony www. Trzeba tylko pamiętać, aby wprowadzone zmiany nie zakłóciły korzystania ze strony jej użytkownikom. Zadbanie o komunikację z klientem w każdej kwestii na pewno się firmie zwróci, wpłynie na zadowolenie odwiedzających i lepsze wyniki sprzedażowe. Dwustronna komunikacja powinna być sprawna. Klient powinien mieć możliwość skontaktowania się z firmą na wiele różnych sposobów, a odpowiedź powinna szybko do niego docierać.

Nie trudno zauważyć, że projektowanie stron internetowych to faza tworzenia strony, która powinna przewidzieć i zapewnić klientowi różne formy kontaktu za jej pośrednictwem. Zakładka kontaktowa z danymi teleadresowymi powinna być wyeksponowana. Plusem będzie łatwy do zapamiętania adres e-mail czy formularz kontaktowy, które umożliwią wysłanie zapytania ofertowego. Do umożliwienia klientom kontaktu używane są też obecnie komunikatory internetowe, powszechnie zamieszcza się także numer gadu-gadu, login skype czy msn. Sposobem wymiany informacji są też chaty internetowe czy tematyczne fora dyskusyjne.

Firmy uważają, że sama inwestycja w projektowanie stron www będzie wystarczająca do funkcjonowania w internecie. Jest to jak najbardziej mylne wrażenie, ponieważ należy dołożyć wielu starań i poświęcić dużo czasu, aby strona przynosiła firmie korzyści. Brak aktualizacji treści na stronach może sugerować wręcz brak działalności czy istnienia firmy. Dlatego trzeba dbać o prezentowane i aktualne treści. Ich brak zniechęci internautów do odwiedzin i będzie budował niekorzystny wizerunek firmy. Wprowadzane zmiany natomiast będą przyciągały klientów i przekonywały ich do aktywnego odwiedzania stron w poszukiwaniu najświeższych informacji.

Jak wyraźnie widać: projektowanie stron internetowych to połowa sukcesu, druga to wprowadzanie zmian i aktualizacja stron www na bieżąco.

O autorze

Od 1999 mam związek ze światem internetu oraz tworzenia i promowania stron internetowych. Po pracy zajmuje się pisaniem i publikowaniem poradników dotyczących szeroko rozumianego SEO, e-commerce itp.

UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:

» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.


Inne artykuły użytkownika